אובר מנסה לגייס מהנדסים באמצעות משחק קידוד שהיא מציעה במהלך נסיעה

חברת שירותי ההסעות מחפשת לשכור את שירותיהם של מהנדסים חדשים לשורותיה, ומבצעת את המהלך הראשון בהצעת העבודה באופן קצת מוזר

מקודדים ונהנים. איפה מגישים קורות חיים? אילוסטרציה: BigStock

ג'ושוע דבנר, מהנדס ממיקרוסופט (Microsoft), נסע עם אובר (Uber) לפגוש חבר בסיאטל כשקיבל את ההודעה החדשה שצצה על צג הנייד שלו. אובר הציעה לו לשחק משחק שנקרא Code on the Road.

בתגובה לתהייה על המשחק אישרה החברה ל-Business Insider שמצאה דרך חדשה לפתות מהנדסים לעבוד בעבור הסטארט-אפ שלה, שנמצא בצמיחה מהירה, וזאת על ידי בדיקת כישורי הקידוד שלהם במהלך שימוש בשירות ההסעות.

לדבנר אין מושג איך החברה ידעה כי הוא מהנדס – הוא מעולם לא דיבר עם אובר ולא פנה אל המגייסת, או שלח אליה את קורות החיים שלו; כתובת הדואר האלקטרוני שלו במיקרוסופט אינה משמשת אותו מול אובר; והוא לא השתמש בשירות ההסעות שלה בעבור עסקי מיקרוסופט, כמו גם לא הגיע או יצא מהקמפוס של מיקרוסופט באמצעותם.

אובר מצידה מתעקשת שלא עשתה שימוש במידע פרטי על מנת לזהות מועמדים לגיוס, אלא שפשוט הזיהוי בכדי לאתר מועמדים מתבצע על פי אזורים גאוגרפיים שבהם מרוכזים עובדי טק.

גם לגוגל יש מבחן תכנות סודי

העובדה שמהנדס כמו דבנר ראה את הבדיקה, אומרת שהאיתור עובד בהצלחה על זיהוי מועמדים בעלי סיכוי שאובר עלולה להחמיץ. "אנחנו תמיד מחפשים דרכים חדשות להגיע אל מועמדים פוטנציאליים אשר רוצים להצטרף לצוות שלנו ולעזור לנו לפתור בעיות מעניינות. אם אתה נמצא במקום שבו הרבה אנשים הם עובדי טק, אתה עשוי לראות את משחק ה-Code on the Road האתגרי שלנו בתוך האפליקציה", אמר דובר החברה, והוסיף וטען כי "האפשרות לשחק מעניקה לנוסעים שמעוניינים בכך את ההזדמנות להראות לנו את כישוריהם בדרך מהנה ושונה – בין אם הם מציעים שירותי קידוד נוספים, או מחפשים קריירה כמפתחים".

את הנוסעים שמעוניינים לעבור את הבדיקה, מאתגרת אובר עם שלוש בעיות קידוד שיש לפתור, כל אחת בספירה לאחור של 60 שניות, והם זוכים בניקוד המבוסס על תשובותיהם. השאלות באתגר הקידוד היו שאלות אופייניות לראיון קידוד גנרי מאוד ולא התאימו לכישוריו, כך סיפר דבנר, ואמר שהליך הגיוס נראה כמו דרך קלה למצוא מועמדים שעשויים להתעניין בעבודה בעבור אובר ושלא חשבו על כך לפני כן.

"אני חושב שזה סוג של הימור בכל מקרה", אמר דבנר בשיחה עם ה-Business Insider. "אני לא בטוח אם לענות על חידון המתוזמן ב-60 שניות בתוך כלי רכב חשוך של אובר בזמן שהנהג מנסה לדבר איתך, זו הדרך הטובה ביותר למצוא מועמדים".

אגב, ממועמדים שעברו את המבחן בהצלחה מבקשת האפליקציה ללחוץ על כפתור כדי ליצור קשר עם החברה. דבנר, שהגיש את התוצאות לאובר רק כדי לראות מה יקרה, קיבל מהחברה מייל שסיפק לו קישור להגשת מועמדותו אם הוא מעוניין בכך (והוא לא), אבל מאז לא שמע מהחברה יותר.

בעוד שדבנר נמצא בסיאטל (והוא פשוט במקרה עובד מיקרוסופט), אובר כבר מפעילה את האתגר בערים נוספות כמו אוסטין, בוסטון, דנבר ופורטלנד, שבהן יש מספר רב של עובדי טק.

אובר, שכבר הפעילה UberBot# לצורך אתגור מתכנתים על Codefights, אינה החברה הראשונה להסתיר אתגר קידוד במוצר שלה. לגוגל (Google) יש מבחן תכנות סודי משלה, שמקודם כאשר אנשים מחפשים מונחים הקשורים במושגים מעולם התכנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים