ילדי בריטניה ילמדו לקודד תוכנות – בעזרת ה-BBC

תאגיד השידור הבריטי שלח מיליון מיקרו-מחשבים למורים ולתלמידים, במטרה ללמד את סודות הטכנולוגיה לדור הבא של הממלכה

הבריטים יבחנו את עסקת אנבידיה-ARM גם בהיבטים ביטחוניים. אילוסטרציה: BigStock

ה-BBC שלח אתמול (ג') מיליון מיקרו-מחשבים למורים ולתלמידים ברחבי בריטניה, בתקווה לזרז את החינוך הטכנולוגי לדור הבא של הממלכה. תאגיד השידור הבריטי פיתח את המיקרו-מחשבים, שתפקידם לעודד תלמידים ללמוד לתכנת, בשיתוף מספר ענקיות טכנולוגיה כמו Freescale, מיקרוסופט (Microsoft), סמסונג (Samsung) ו-ARM.

הפרויקט מזכיר תוכנית דומה מ-1980, שבמסגרתה למדו תלמידי בתי הספר בבריטניה מיומנויות תכנות בסיסיות על מיקרו-מחשבים של ה-BBC. אלא שכיום, עשרות שנים לאחר מכן, החומרה יותר מלהיבה, הידע נרחב בהרבה ונדמה שהאפשרויות יותר אינסופיות מתמיד.

ממדי מחשב המיקרו-ביט הזעיר הם 5 על 4 ס"מ ובמפרט שלו נכללים, בין היתר, מעבד Cortex-M0; שתי סוללות AA; אקסלרומטר או חיישן תנועה המאפשר ליצור מחוות כגון נענוע והזזה לצדדים; מצפן מובנה; משדר בלוטות' (Bluetooth); וחמישה חיבורי I/O שונים, ובכללם חיבור USB. לאלה חוברים שני כפתורי תכנות פיזיים ו-25 נורות LED אדומות, שתפקידן לספק למתכנת פידבקים במהלך עבודתו.

"למיקרו-מחשב של ה-BBC יש פוטנציאל להוות זרע לחדשנות בריטית ולעזור לבני הדור הזה להיות המקודדים, המתכנתים והחלוצים הדיגיטליים של העתיד", אמר טוני האל, מנכ"ל הארגון.

מכשירים אלה – שעליהם ועל הפרויקט הוכרז כבר בתחילת 2015 – התעכבו מעט אבל כעת הם סוף סוף מגיעים לרשות הציבור. עכשיו מתפנה ה-BBC לחיפוש דרכים להפוך את המיקרו-מחשבים לאפילו יותר נגישים. "בעקבות ההשקה הארצית, חומרת המיקרו-מחשבים של ה-BBC וחלק נרחב מהתוכנה יתבססו על קוד פתוח", ציין הארגון. "המיקרו-מחשבים יוצעו גם למכירה אצל מגוון קמעונאים והכסף שייאסף מהמכירות המסחריות האלה ישמש לעידוד נוסף של אנשים רבים ככל האפשר להצטרף למהפכת הקידוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים