טוויטר חוגגת עשור להיווסדה – מה צופן לה העתיד?

יום הולדתה העשירי של הרשת החברתית הוא זמן נכון להביט לאחור על מה שהיא השיגה, ולבחון מה צופן העתיד לפלטפורמה שמתעדת את העולם ב-140 תווים בלבד

ממשיכה לנסות למנוע הפצת פייק-ניוז. טוויטר

לפי הנתונים שמספקת טוויטר (Twitter) בעצמה, יש לה כיום כ-350 מיליון משתמשים פעילים. נתון יפה אבל בכל זאת מדובר בהרבה פחות משתמשים בהשוואה ל-1.4 מיליארדי משתמשי פייסבוק (Facebook), שהופכים את המתחרה הענקית ליותר פופולרית, יותר מהירה, וכמובן בהתאמה, לבחירה האולטימטיבית של יותר מפרסמים.

אבל במבט לאחור ניתן להבחין כמה הייתה (ועודנה) טוויטר בכל זאת דומיננטית בכל הנוגע במראה הפיד של משתמשיה, בדרך שבה היא ניהלה את אוהדיה ובמקוריותה. מה הפלא אפוא שטוויטר מושכת אליה מספר משמעותי של פוליטיקאים, מדענים, עיתונאים וסלבריטאים, אשר משתמשים בפלטפורמה כדי להעביר בדייקנות את המחשבות שלהם ב-140 תווים, תוצאה שלא כל אחד יכול להשיג אבל כולם מעריכים.

בראיון שהעניק לאחרונה ב-NBC אמר מנכ"ל הרשת המצייצת, ג'ק דורסי, כי מספר שינויים מתוכננים בעבור טוויטר, אבל דווקא מגבלת 140 התווים שלה מייצגת אילוץ יפה שעוזר למשתמשיה לספק פוסטים קצרים וקולעים במיוחד. ודורסי צודק, כמובן, מגבלת התווים של הציוצים היא מרכיב שמספק לטוויטר זהות ייחודית.

אינטראקציה ישירה עם עושי החדשות

דורסי גם אמר שפלטפורמת המיקרו-בלוגינג תישאר נאמנה לערכים המקוריים שלה. "אלו חדשות מרעישות, אבל אתם באמת יכולים לקיים אינטראקציה עם עושי החדשות", הוא אמר. "יש לנו כל כך הרבה יוצרים המשפיעים על הפלטפורמה, והדבר המגניב הוא שהם בעצם מנהלים שיחות עם אנשים באופן ישיר", הוסיף המנכ"ל הגאה.

רק שלוש שנים לאחר ההשקה של טוויטר, בעבור רבים הפכה הפלטפורמה למקור העיקרי לחדשות האחרונות. בשנת 2009, נחתה טיסה 1549 של יו.אס איירווייז (US Airways) נחיתת חירום בנהר ההדסון בין ניו-יורק וויהוקן שבניו ג'רזי. התיעוד הראשון של מבצע החילוץ, שבו פונו כל 155 הנוסעים למקום מבטחים, צולם על-ידי משתמש טוויטר, והוא הפך לוויראלי בתוך דקות ממועד העלאתו.

טוויטר הוכיחה את עצמה גם כפלטפורמה מצוינת להעלאת המודעות לנושאים פוליטיים, להפצת מסרים פוליטיים ולתיאום פעולות קולקטיביות. השימוש שעושה ברשת המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ כ"שופר" הוא ללא ספק אחד המקרים המשמעותיים ביותר שמציגים את העניין.

שר הרכבות ההודי, סורש פרבהו, משתמש ביעילות בפלטפורמה כדי לטפל בבעיות שהועלו על-ידי אזרחים מן השורה, שעושים שימוש באחת מרשתות הרכבת הגדולות בעולם.

טוויטר גם פיתחה תקשורת דו-כיוונית בין עסקים ללקוחות שלהם. "מצד אחד זה אומר שללקוחות קל יותר להתלונן על חברה ולעשות זאת בפומבי, אבל גם בעבור החברות הרבה יותר מהיר וקל להשיב ולפתור בעיות, ובנוסף להפחית עלויות של שירות לקוחות", נכתב אודות טוויטר בדיווח של conversation.

אבל זו בכל זאת היעילות של טוויטר כפלטפורמה לשיתוף מיידי של חדשות, קישורים ודעות שהופכת אותה לחיונית כל כך. היא פשוט שינתה את הדרך שבה זרם המידע ברחבי העולם. עם הבטחתו של דורסי למספר שינויי מוצר ומבנה ארגוני, שבכוונתם לרצות משקיעים סקפטיים, החברה מוכנה למפנה שיביא אליה עלייה משמעותית בממוצע המשתמשים החודשיים. מזל-טוב טוויטר ובהצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים