מיקרוסופט לוקחת אחריות מלאה על שכירת רקדניות למסיבת ה-Xbox הרשמית שלה

הענקית מרדמונד "קישטה" את האירוע בנשים בלבוש מינימלי, בחירה שעוררה ביקורות רבות ואף מבוכה גדולה בחברה, ובצדק

מביך גם ביום שאחרי. אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) הצטרפה גם היא לנורמה המבישה שאומצה על-ידי כמה חברות טכנולוגיה ומשחקים, להפוך נשים לאובייקט לקידום מוצרים, ואפילו העלתה את העניין לרמה אחרת. בוועידת מפתחי משחקים (Game Developers Conference) לשנת 2016, שהתקיימה בסוף השבוע, את פני האורחים קיבלו נשים שרקדו בביגוד שלא הותיר הרבה מקום לדמיון.

במסיבת ה-Xbox הרשמית של החברה, רקדניות נראו כשהן משעשעות את האורחים בגרביוני רשת, טופים הדוקים דמויי חזייה וחצאיות משובצות קצרצרות במיוחד. האירוע לא עבר מתחת לרדאר של חלק מהמשתתפים, חלקם אפילו בכירים בחברה. אלו אמרו כי ההתנהלות הזו סותרת את המאמצים של הענקית להיות פלורליסטית יותר ולעזור לקידום נשים בקריירה שלהן, במיוחד בתחום הטכנולוגיה. מיקרוסופט לא שיתפה בפרטים בנוגע לזהות הגורם שהחליט לשכור את הרקדניות.

אהרון גרינברג, מנהל השיווק של משחקי Xbox, לא היה מודע לכך שפעילות שכזו מתוכננת באירוע. גרינברג צייץ בטוויטר (Twitter) ביום ו' וכתב כי הם היו די מאוכזבים עם מה שקרה, והבטיח שבחברה ימשיכו לחקור את הנושא לעומק. גם חלק מהמשתתפים באירוע הביעו את אכזבתם, והיו שהכריזו שיגישו תלונה רשמית.

החברה לקחה, בכל מקרה, אחריות מלאה של הדברים. ראש Xbox, פיל ספנסר, אמר כי הרקדניות ייצגו את Xbox ואת מיקרוסופט באופן שלא הולך טוב עם ערכי החברה. "זה היה חד-משמעית לא בסדר, ודבר שלא יתקבל. אני יודע שאנחנו מאכזבים הרבה אנשים, ואני באופן אישי מחויב להציב את עצמנו בסטנדרטים גבוהים יותר. עלינו להבטיח כי גיוון והכלה ימלאו תפקיד מרכזי בערכי הליבה שלנו ובעיסוק היומיומי של החברה. ננהג אחרת וטוב יותר בעתיד", הבטיח ספנסר.

היסטוריה מבישה של החפצת נשים

בכל פעם שכזו תופעה מתרחשת, הדבר מעורר דיון על עצם תפקידן של נשים בטכנולוגיה. אבל הפעם מעורבת בדיון הפתעה, שכן מעשה כזה לא היה צפוי שיבוא מבית מיקרוסופט, אשר מוקדם יותר באותו כנס עצמו מימנה ארוחת Women In Games חגיגית.

עולם משחקי המחשב כבר נתקל לעיתים קרובות במחלוקות כאלה, והדברים כרוכים כנראה בכך שגם משחקי המחשב וגם הטכנולוגיה הן תעשיות המונעות על-ידי גברים. לא פעם נסוב הדיון גם על החפצתן של הדמויות הנשיות במשחקים, שייתכן בהחלט שיש גם לו חלק בתפישת הנשים בתעשייה.

דיווח של חדשות TheVerge טען כי "כמה חברות טכנולוגיה ומשחקים הותירו מאחוריהן היסטוריה מבישה של החפצת נשים באירועי קידום גדולים, אבל ההתנהגות של מיקרוסופט בכנס מפתחי המשחקים 2016 השבוע הייתה היפוך מפתיע בתהליך ההתקדמות בתחום. משתתפי GDC של מיקרוסופט התקבלו על-ידי נשים שרוקדות בנעלי פלטפורמה – בחירה שנעשתה לא על-ידי מקום האירוח אלא על-ידי מיקרוסופט".

פגיעה בכמחצית מהלקוחות הפוטנציאליים של החברה, תוך העמדת עובדים ועמיתים לעבודה בפני התנהגות מבזה, אינה אסטרטגיה טובה להצלחה. והתופעה – אם להשתמש במילותיו של ספנסר – היא "חד-משמעית לא בסדר". אם זה אכן "דבר שלא יתקבל", כפי שציין ספנסר בנוסף, הרי שלבטח יהיו למקרה השלכות ברורות וציבוריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים