אחרי יותר משנה של משא ומתן: הסכם קיבוצי לעובדי פרטנר

הנהלת החברה וההסתדרות סיכמו על תוספת שכר דיפרנציאלית, הגדלת בסיס ההפרשות לפנסיה והכפלת תקציב הרווחה של העובדים

מימין לשמאל: עינת רום, איציק בנבנישתי, אבי ניסנקורן, קרן אופק, יקי חלוצי. צילום: יהודה שגב, דוברות ההסתדרות

ההסתדרות ופרטנר חתמו אמש (א') על הסכם קיבוצי, שמסדיר את זכויותיהם של העובדים. הוא כולל תוספת שכר דיפרנציאלית, הגדלת בסיס ההפרשות לפנסיה והכפלת תקציב הרווחה למען העובדים. זהו הסכם קיבוצי ראשון בחברה והוא יחול על 3,000 עובדים.

טקס החתימה על ההסכם נערך אמש בבית ההסתדרות. חתמו עליו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן; מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי; סמנכ"לית משאבי אנוש ומנהל בחברה, עינת רום; יו"רית ועד העובדים של פרטנר, קרן אופק; ויו"ר איגוד עובדי הסלולר וההיי-טק בארגון העובדים, יקי חלוצי.

על פי ההסכם, עובדים שהשלימו שנה וחצי של עבודה בפרטנר יהיו זכאים השנה לתוספת שכר דיפרנציאלית, לפי פרמטרים של גובה שכר ו-ותק, תוך מתן עדיפות לעובדים ברמות השכר הנמוכות. עובדים שהשלימו שלוש שנות עבודה בחברה יהיו זכאים להצטרף לקרן השתלמות לפי בחירתם, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעביד יעמדו על השיעור המקסימלי – 7.5% מהשכר.

ההסכם מתייחס גם להשתתפות העובדים ברווחי החברה וקובע שמחצית הסכום שבו יעלה ה-EBITDA ל-2016 על זה שנרשם ב-2015, עד לתקרה של 50 מיליון שקלים, יוקצה לטובת העובדים.

כמו כן, החברה התחייבה להפרשות לפנסיה לעובדים הזכאים לתשלום תמריצים גם עבור רכיב זה. ההסכם גם כולל מנגנון מובנה לשמירה על היקף התמריצים.

מה עם הבונוסים?

פרטנר וההסתדרות אף התייחסו בהסכם לסוגיות שונות שנוגעות לניוד עובדים, כגון שמירת תנאי עבודה מלאים לעובד שינויד, ולאיוש משרות חדשות בפרטנר. זאת, תוך הבטחת עדיפות והזדמנויות קידום לעובדים קיימים. בנוסף, הוא כולל מנגנון פיטורים שקוף ומערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים.

עוד מסדיר ההסכם נוסחה לחלוקת הבונוס השנתי לעובדים. זאת ועוד, עובדים בעלי ותק של שנתיים יקבלו קצבת ביגוד בסך מאות שקלים בשנה. כמו כן, ערך יום ההבראה בחברה יעלה ל-500 שקלים וכלל העובדים ייהנו מימי חופש על חשבון פרטנר בערבי החג.

עובדים שהינם הורים לילדים בגיל הרך ובעלי ותק של שלוש שנים וחצי של עבודה בחברה יקבלו תוספת מיוחדת לתשלום הגן בשווי אלפי שקלים בשנה. עוד הוסדר בהסכם כי פרטנר תקים קרן מלגות לסטודנטים העובדים בה.

ההסכם הושג לאחר משא ומתן מורכב בין הצדדים, שארך יותר משנה. יצוין כי חלקו הכלכלי של ההסכם הקיבוצי תקף עד סוף השנה הנוכחית וכבר בחודשים הקרובים יימשך המשא ומתן על מנת להבטיח תוספות כלכליות נוספות, שיעוגנו בהסכם שאמור להיחתם בהמשך, ויהיה תקף עד סוף 2018.

ניסנקורן אמר כי "ההסכם הקיבוצי בפרטנר משלים את המהפכה בקרב חברות הסלולר הגדולות בענף, שעובדיהן מאוגדים בהסתדרות. בתום תהליך הידברות מורכב, הצלחנו להגיע להסכמות שמאפשרות לשפר את תנאי העובדים ולחזק את ביטחונם התעסוקתי, מבלי לערער את יציבות החברה בתקופה רגישה ומשמעותית. העובדה כי ההסכם נתן דגש לחיזוק העובדים ברמות השכר הנמוכות, משקפת את ערכי השוויון ותורמת לצמצום הפערים בחברה".

לדברי בנבנישתי, "ההסכם מאזן בין צרכי העובדים לצרכי החברה. ההסכם הזה הוא תחילתה של דרך. לפנינו משימה להוכיח שההנהלה והוועד יכולים לעבוד יחד לטובת הישגיה של פרטנר. אני מאמין שככל שהחברה מרוויחה יותר כך גם העובדים צריכים להרוויח יותר, וההסכם הזה מגבה זאת במעשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים