אוניברסיטת חיפה הטמיעה פתרון למניעת דליפת בחינות במאות אלפי שקלים

הפתרון של Safe-T מאפשר לשלוח את המבחנים למדור הבחינות ישירות על ידי המרצים ● לאחר שזהות המרצה מאומתת, מעלה המרצה את המבחן באמצעות ממשק המשתמש של המערכת

פרויקט במאות אלפי שקלים. אוניברסיטת חיפה. צילום: צבי רוגר, מתוך ויקיפדיה

אוניברסיטת חיפה הטמיעה פתרון של Safe-T, שנועד למנוע דליפת בחינות. הפתרון מאפשר בניית מנגנון דיסקרטי להעברת קבצי המבחנים ומימוש מערכת הרשאות, באמצעותה יכול כל איש סגל אקדמי לגשת רק למידע הרלוונטי אליו. הפרויקט הסתיים באחרונה, הוא משרת כ-2,100 משתמשים ועלותו מוערכת במאות אלפי שקלים.

ההטמעה בוצעה בעקבות מקרי דליפה של שאלוני בחינות שאירעו באחרונה, שהביאו את משרד החינוך להנהיג שורה של נהלים על מנת למנוע הישנות מקרים שכאלה. לצד הפרויקט הונהג באוניברסיטה נוהל אבטחת מבחנים, בהנחיית המנכ"ל וסגן הנשיא, ברוך מרזן.

כחלק ממימוש הנוהל, המבחנים נשלחים למדור הבחינות ישירות על ידי המרצים, מבלי שאף אדם נוסף יהיה שותף לתהליך. לאחר שזהות המרצה מאומתת, מעלה המרצה את המבחן באמצעות ממשק המשתמש של Safe-T Box, מערכת העברת הקבצים המאובטחת של Safe-T. קובץ הבחינה עובר סריקת נוזקות ומשם נשלח ישירות למדור הבחינות, ברשת מוגנת וישירה. באופן דומה מועברים גם גיליונות הציונים.

"הפתרון של Safe-T נתן לאוניברסיטת חיפה פתרון מקצה לקצה, מבלי לפתח ממשק מיוחד או להיכנס לתהליך של שינוי ארגוני", אמר הרקל אנדראווס, מנהל אבטחת המידע של האוניברסיטה. "Safe-T הוטמעה בתהליך אינטואיטיבי למשתמשים (המרצים) ובתהליך שקוף לארגון".

הוא הוסיף כי "כשהוחלט על יישום הפתרון היה חשוב לצוות אבטחת המידע של האוניברסיטה שהתהליך יהיה מהיר, פשוט, יענה על צרכי האבטחה ולא יפגע בפעילות השוטפת של המרצים. ההטמעה של הפתרון הייתה אכן קצרה, בלי צורך לבצע פיתוחים ושינויים במערכות הארגוניות הקיימות באוניברסיטה, שהתממשקו עם הפתרון החדש, וללא עלויות תפעול נוספות".

יוסי כרמון, דירקטור מכירות ב-Safe-T, ציין ש-"אוניברסיטת חיפה ידעה להגדיר את הצרכים המדויקים שלה מבית ומחוץ, וחיפשה פתרונות שיוכלו לתת לה מענה כולל לאבטחת התכנים הרגישים שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים