מערכת חדשה תאיץ ב-34% את העלאת העמודים ברשת

Polaris, שפותחה כפרויקט במעבדת MIT, יוצרת מעין מפת דרכים שמאשרת לדפדפנים לעלות את הפריטים שהם צריכים באופן מסודר, מבלי שהם צריכים לקפוץ למקומות שונים ברשת, הלוך וחזור, כדי לדלות מידע

לדפדף יותר מהר. אילוסטרציה: BigStock

החיבור לאינטרנט, במחשב הביתי או במכשירים הניידים, מהיר כיום פי כמה ממה שהיה לפני מספר שנים, ורק הולך ונהיה מהיר יותר. עם זאת, כפי שהרוב מכירים, עדיין במקרים לא מעטים לוקח לעמודים ברשת זמן יחסית רב להיפתח לחלוטין – פרסומות, תמונות שגדולות יותר בנפח שלהן מאשר בעבר, סרטונים שמוטמעים בדף ומה לא. עודף ההיצע גורם אפילו להאטת העלייה למרות עליית המהירות.

מערכת חדשה שפותחה כפרויקט במעבדת מדעי המחשב והבינה המלאכותית של MIT, וזכתה לשם Polaris אמורה לתקן את המצב הזה ולגרום לדפים אליהם אנו גולשים לעלות הרבה יותר מהר. עד כמה יותר מהר? בבדיקות שערכו אנשי הקבוצה המפתחת בכ-200 אתרים שונים, וביניהם אתרים עמוסים כמו ESPN ו-ויקיפדיה (Wikipedia), נרשם שיפור של 34% במהירות העלייה של העמודים לעומת מהירות עלייתם בדף רגיל.

לפי המפתחים מדובר בעצם בהתוויית מעין מפת דרכים שמאשרת לדפדפנים לעלות את הפריטים שהם צריכים להעלות לדף באופן מסודר, מבלי שהם צריכים לקפוץ לכל מיני מקומות שונים ברשת, הלוך וחזור, כדי לדלות מהם מידע בכל פעם שהם מגלים תלות חדשה בין חלקי הדף. Polaris מנתחת במהירות, לפני עליית הדף, את התלויות ואת התלויות הצולבות של החלקים שמרכיבים את הדף ומוצאת עבור הדפדפן את הדרך המהירה ביותר לעלות.

המערכת נכתבה בשפת JavaScript כך שניתן לשלבה למעשה בכל אתר אינטרנט ולדאוג שהיא תפעל עבור כל הדפים שכלולים בו, וזאת מבלי לבצע כל שינוי בדפדפנים עצמם. עם זאת, לטווח הארוך, הציפייה היא שהקוד החדש כן ישולב בדפדפנים עצמם, כי אז ניתן יהיה לבצע מיטובים נוספים שישפרו עוד יותר את זמן העלייה של הדפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים