"הפיצול של HP והמיזוג בין דל ל-EMC יעבירו לקוחות אלינו"

דל פחות ידידותית מ-EMC לערוצי ההפצה ולשותפים, ואם זה יימשך, יותר הזמנות יועברו ממנה ליבמ, מעריך אריק הרצוג, סגן נשיא ומנהל מוצרי תוכנה ואחסון בענק הכחול ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על המגמות בתחום ועל השוק הישראלי

אריק הרצוג, סגן נשיא ומנהל מוצרי תוכנה ואחסון ביבמ. צילום: פלי הנמר

"הפיצול של HP והמיזוג בין דל (Dell) ל-EMC עשויים לגרום ללקוחות לעבור אלינו ולשותפים למכור יותר מערכות אחסון שלנו", כך אמר אריק הרצוג, סגן נשיא ומנהל מוצרי תוכנה ואחסון ביבמ (IBM) ובעברו סגן נשיא בכיר ב-EMC. הרצוג אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים במהלך כנס השותפים של החברה באורלנדו.

הוא ציין כי שתי החברות שהתפצלו מ-HP עסוקות בהתארגנות והמתחרה הגדולה של יבמ בתחום האחסון, EMC, שהייתה ידידותית לערוצי ההפצה ולשותפים, דל הרבה פחות ידידותית ממנה. הרצוג ציין כי משיחות עם שותפים המשווקים הן את מוצרי יבמ והן את אלה של EMC הוא מעריך שאם רמת השירות של EMC תחת דל תהיה פחותה מזו של החברה כשהייתה לבד, יותר הזמנות יועברו ממנה ליבמ. "אנחנו רואים זאת כהזדמנות טובה מבחינת השותפים", הוסיף. "השינויים בחברות המתחרות נותנים לשותפים שלנו יתרון על פני השותפים שלהן".

בהמשך הראיון ציין הרצוג את חבילות האחסון החדשות שהשיקה יבמ באחרונה: ה-Spectrum Suite, שכוללת שישה מוצרים שהיו עד כה נפרדים והושקה בינואר, וה-Storwise 5000, שעל שלושה דגמים חדשים שלה הכריז הענק הכחול בכנס שבמהלכו נערך הראיון.

פלאש ואחסון מוגדר תוכנה

"ניתן למנות שתי מגמות טכנולוגיות בתחום: המעבר למערכות פלאש (Flash) ואחסון מוגדר תוכנה (Software Define Storage)", אמר. הוא ציין כי "בעוד שוק האחסון עלה כולו בשנה האחרונה ב-3.3%, שני מגזרים אלה צמחו ביותר מ-10%".

"אנחנו ממוקמים במקום הראשון בעולם במכירות מערכים בעלי פלאש בלבד", הוסיף הרצוג. "יש לנו את כל הספקטרום – ממערכי דיסקים ועד למערכי פלאש".

לדברי הרצוג, "מה שמיוחד בפלאש זה שלא צריך את חברות האחסון המסורתיות כגון יבמ, נט-אפ (NetApp) או EMC כדי לרכוש את הכוננים. מדובר כיום בכוננים סטנדרטים. כל אחד יכול לקנות דיסקים היכן שהוא רוצה ולהתקין עליהם את התוכנה של יבמ, המאפשרת גיבוי, ניהול האחסון וכדומה. דרך החבילה החדשה הוא יקנה אותם בהנחה משמעותית".

"לכאורה, אנחנו פוגעים בעצמנו, אבל אני מאמין שאנחנו צריכים לרכב על גל השינויים ולא לנסות להילחם בהם, מה גם שחלק מהמכירות של מערכי האחסון שייפגעו יהיו של מתחרים שלנו", ציין.

עוד אמר הרצוג כי "עבור השותפים, Software Define Storage הוא פתרון טוב, משום שהם יהיו אלה שיספקו ללקוחות הסופיים דיסקים, ארונות וכדומה, ויוכלו לגבות על כך דמי שירות".

מה מצב בשוק הישראלי?
"יש לנו בישראל צוות פיתוח גדול ב-XIV. התחלנו למנף את הידע שנצבר שם בתחום ממשק המשתמש לכל מגוון המוצרים שלנו. הוא קל לתפעול וקל להכשיר עובדים לשימוש בו. השוק הישראלי הוא שוק טוב, מפותח כלכלית ולא סובל מהמשבר שמתחולל בסין – מה שקורה בשווקים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים