פנסוניק וסוני מכירות בנישואים בין בני אותו המין

סוני החליטה לתת לזוגות להט"בים זכויות שוות לאלה של זוגות הטרוסקסואלים ופנסוניק הודיעה כי היא שוקלת צעד דומה בחיוב ● פרשנים מעריכים שהדבר עשוי להשפיע לטובה על זכויות הקהילה ביפן השמרנית

והחברות הישראליות - מה איתן? צילום אילוסטרציה: BigStock

פנסוניק (Panasonic) וסוני (Sony) ביצעו בימים האחרונים צעדים משמעותיים לקראת הכרה בזוגיות בין בני זוג מאותו המין.

לפי הודעתה של פנסוניק, היא שוקלת בחיוב שינוי של המדיניות שלה כך שתכיר בנישואים גאים וסוני מסרה שתיתן לעובדים להט"בים שיש להם בני זוג מאותו המין זכויות כמו של עובדים שבני זוגם הם מהמין השני.

דוברת מטעם פנסוניק מסרה ביום ה' כי החברה בוחנת בימים אלה שורה של הטבות שיינתנו לבני זוג מאותו המין שאחד מהם עובד בחברה, כולל חופשת חתונה. עם זאת, היא ציינה שעדיין לא הוחלט כלום. אם פנסוניק אמנם תחליט לבצע את השינויים, הם ייכנסו לתוקף באפריל.

על פי הדוברת, החברה החליטה לבחון את הצעדים הללו לאור בקשות מעובדים, המגמה העולמית להכרה בנישואים בין בני זוג מאותו המין והיותה נותנת חסות לאולימפיאדת טוקיו 2020.

סוני פרסמה הודעה באותו הכיוון יום לפני פנסוניק, ולפיה החברה ביטלה את הצורך לקבלת אישור מיוחד לצורך הכרה בזוגות בני אותו המין. עובדיה הגאים שנמצאים בזוגיות יקבלו מענקי חתונה, חופשות לידה ולצורך טיפול בילדים חולים, וזכויות הנובעות מהעסקתו של העובד במסגרת החברה הרחק מביתו.

פנסוניק וסוני מצטרפות לסניפים של חברות אמריקניות ביפן שמעניקות זכויות לזוגות מאותו המין, כחלק ממדיניות כללית של התאגיד, בהן מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM). חברות היי-טק מובילות בארצות הברית ובמדינות אחרות בעולם מכירות כבר מזה שנים אחדות בזוגיות מאותו המין ותומכות באופן בולט בקהילת הלהט"ב, בהן פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) ואפל (Apple).

הומוסקסואליות ביפן: מותרת – אבל עדיין טאבו

יצוין כי הצעדים של שתי החברות בולטים ביפן ולפי פרשנים עשויים להשפיע לטובה על קהילת הלהט"ב המקומית וזכויותיה. יפן היא מדינה שמרנית למדי בכל הקשור להומוסקסואליות – זו אמנם מותרת אבל עדיין נחשבת טאבו בחלקים נרחבים בציבור. מקרי האפליה של להט"בים במדינה אמנם מועטים, אבל הנושא לא מעוגן בחקיקה.

עם זאת, שלוש רשויות מקומיות ביפן מכירות בזוגיות חד מינית, בהן שיובה ושטגאיה, האזור העשיר ביותר בטוקיו. יצוין כי לא מדובר בהכרה מלאה בנישואים גאים, אלא באישור המאפשר לזוגות הללו זכויות מסוימות כמו לזוגות הטרוסקסואלים, בהם האפשרות לשכור דירה ביחד והכרה בהם כבני זוג במקרה של אשפוז בבית חולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים