גוגל מקימה צוות שיתמוך ב-"מיליארד הגולשים הבאים" באסיה

החברה טוענת כי "חלוצי האינטרנט" בדרום מזרח היבשת שונים מאלה שבארצות הברית ● על כן, הגיוני לבנות צוות שקרוב יותר למשתמשים אלה ומבין את ההבדלים התרבותיים

גוגל. אילוסטרציה: BigStock

בכדי לשרת טוב יותר משתמשים חדשים בדרום מזרח אסיה, החליטה גוגל (Google) להקים צוות הנדסה ראשון שלה שפעולתו תוקדש כולה לתמיכה בתושבי האזור. על-מנת לקדם את הגיוס, רכשה הענקית את פאי (Pie), סטארט-אפ סינגפורי, שהחל לפתח שירות לתקשורת במקום העבודה.

גוגל אומרת שהיא גם ממשיכה בחיפושיה אחרי עובדים חדשים – הן בוגרי לימודים טריים והן מהנדסים מנוסים – וזאת במטרה לחזק את הצוות שלה. הענקית ממאונטיין וויו מזמינה את עובדיה, אשר להם "קשרים עמוקים לסינגפור", לשקול רילוקיישן לעיר. סטודנטים יכולים גם הם להציע עצמם למשרות, ולבקש לעבור תקופת התמחות בת 12 שבועות, אם כי מדובר על משרות שהסטודנטים יאיישו באוסטרליה.

למה להרחיק לכת עד כדי כך? ובכן, גוגל מזהה כי "חלוצי האינטרנט" בדרום מזרח אסיה שונים לעתים קרובות מאלה שבארצות הברית. לדוגמה, רבים מהם משתמשים בסמארטפונים בעלות נמוכה כהתקן המחשוב העיקרי שלהם, ולאו דווקא עושים שימוש במחשב נייד או נייח.

קישוריות לאינטרנט יכולה גם היא להוות בעיה, אם בשל העלות, המהירות או האמינות שלה. אך הגיוני, אם כן, לבנות צוות שקרוב יותר למשתמשים אלה ומבין את ההבדלים התרבותיים. צוות ייעודי מקומי צריך להיות זריז, להגיב מהר יותר לקהילה, ולהגיע עם רעיונות חדשים התפורים לפי מידות הקהל המקומי וצרכיו.

"זו הסיבה שאנחנו בונים צוות הנדסה חדש בסינגפור", כתב סיזר סנגפטה, מנהל תחום ניהול המוצר, בפוסט שפרסם בבלוג של גוגל. סנגפטה הוסיף והסביר כי מטרת החברה היא "להתקרב אל מיליארד המשתמשים הבאים שעומדים להתחבר לרשת ולפתח מוצרים שיתאימו במיוחד בעבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים