Israel Secondary Fund השלימה סגירה ראשונה לקרן בהיקף 100 מיליון דולר

הגיוס בוצע עבור קרן ISF II, כאשר רוב הסכום הגיע מגופים מוסדיים, גופי פמילי אופיס ומשקיעים פרטיים

הנהלתIsrael Secondary Fund. מימין: ניר לינצ'בסקי, דרור גלס ושמואל שילה

הקרן השניונית ISF (ר"ת Israel Secondary Fund) השלימה סגירה ראשונה של גיוס בסך 100 מיליון דולר עבור קרן ISF II. רוב הסכום הגיע מגופים מוסדיים, גופי פמילי אופיס ומשקיעים פרטיים.

ISF היא קרן שניונית (Secondary) המספקת נזילות לשוק הפרייבט אקוויטי וההון-סיכון באמצעות רכישת החזקות בקרנות, וכן החזקות ישירות בחברות פרטיות.

קרן שניונית היא קרן שמשקיעה בעסקים קיימים או בהחזקות של משקיעים בחברות קיימות, בעיקר סטארט-אפים וחברות טכנולוגיות מבוססות.

יצוין כי ISF הוקמה ב-2009 ומנוהלת על ידי דרור גלס, ניר לינצ'בסקי ושמואל שילה. גלס, שפעיל בשוק השניוני בישראל מ-2001, כיהן בעבר כשותף מנהל באורמה השקעות מקבוצת IDB, כמנהל השקעות בחברה לישראל, בנקאי להשקעות באוורגרין וראש תוכנית וורטון רקנאטי באוניברסיטת תל אביב. לינצ'בסקי הצטרף לקרן ב-2014, לאחר שכיהן בשנים 2007-2012 כשותף מייסד בחברת הפרייבט אקוויטי שירז השקעות וכיו"ר בית ההשקעות אלטשולר-שחם. לפני כן הוא היה שותף מנהל בקרן ההון-סיכון האמריקנית VantagePoint Capital Partners ושותף בקרן ההון-סיכון הישראלית פורמולה ונצ'רס. שילה הוא ממקימי השוק השניוני בישראל וכיהן בשנים 1998-2005 כשותף בקרן הרווסט הראשונה והשנייה.

הגיוס של ISF II מגיע בעקבות הצלחת הקרן הראשונה, ISF I, שמנהלת הון בהיקף של כ-50 מיליון דולר. ISF I החזיקה, ישירות ובעקיפין, במעל 100 חברות פרטיות, כאשר 30 מהן ביצעו אקזיטים, ביניהן Waze, שנמכרה לגוגל; SolarEdge, שהונפקה בנאסד"ק; SuperDimension, שנמכרה ל-Covidien; וכן PrimeSense, אותה קנתה אפל; Worklight, שנמכרה ליבמ (IBM); ואלטייר, (Altair), שנקנתה באחרונה על ידי סוני (Sony).

סוגי העסקות של הקרן הן רכישת החזקות שותפים מוגבלים (LP Positions) בקרנות הון-סיכון ופרייבט אקוויטי ישראליות, רכישת החזקות מיעוט ישירות בחברות פרטיות ותיקי השקעות של חברות פרטיות ישראליות (Secondary Direct). כמו כן, היא עוסקת בעסקות מורכבות (Structured Deals) ובהוספת הון לקרנות פרייבט אקוויטי והון-סיכון קיימות.

גלס אמר כי "השוק השניוני הולך ומתפתח בשנים האחרונות בארץ ובעולם, וצומח בקצב מואץ. השקעות של יותר מ-30 מיליארד דולר בקרנות ובחברות טכנולוגיה ישראליות בעשור האחרון יצרו בארץ שוק שניוני פוטנציאלי של מאות מיליוני דולרים. כיום, חברות נשארות פרטיות תקופה ארוכה יותר ובונות היקף עסקים משמעותי מאוד לפני שהן ניגשות להנפקה ציבורית או מגיעות לאקזיט ברכישה. כתוצאה מכך נוצר צורך גובר של יזמים ומשקיעים בנזילות בשנים הקודמות לאקזיט. מטרתה של ISF היא להיות ספק הנזילות המועדף ליזמים, מנהלים ומשקיעים במהלך השנים הקודמות לאקזיט, ולהיות שותף פיננסי ארוך טווח לחברות ולקרנות בהן היא שותפה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים