בריטניה: עלייה באונס בדייט הראשון בעקבות היכרות ברשת

מספר האנשים שדיווחו על מקרים כאלה הוכפל פי שישה ● 85% מהקורבנות היו נשים, בעיקר בשנות ה-20 לחייהן

החוק הישראלי קובע: אונס יכול להתבצע גם דרך המרחב הווירטואלי. אילוסטרציה: BigStock

מחקר בריטי חדש מראה שחלה עלייה במקרי אונס בדייט הראשון בעקבות היכרות באתרים ובאפליקציות ייעודיים.

הנתונים, שנאספו על ידי המכון הבריטי למלחמה בפשע, מראים שמספר האנשים שדיווחו על אונס כזה הכפיל את עצמו פי שישה במהלך חמש השנים האחרונות. לעומת זאת, העלייה במספר מקרי האונס בממלכה באופן כללי הייתה הרבה פחות חדה.

על פי המחקר, 85% ממקרי האונס בדייט הראשון לאחר היכרות ראשונית וירטואלית היו של נשים, כאשר 42% מתוכן היו בגילאי 20-29 ו-24% – בגילאי 40-49.

החוקרים ציינו שיש לבדוק לעומק את הסיבות לתופעה, אך העלו כמה השערות: ראשית, לדבריהם, אנשים חשים מוגנים יותר כשהם אונליין והתקשורת ביניהם עשויה לגלוש במהירות להקשרים מיניים – מה שמוביל לתיאום ציפיות שגוי. נראה גם שמי שמתכננים לבצע תקיפה מינית מכוונים עצמם דווקא לאפליקציות ולאתרי היכרויות מקוונים. ייתכן בנוסף שהקורבנות חשים בטוחים יותר לדווח על התקיפות למשטרה ושאנשים מקדישים לדייט הראשון זמן רב יותר.

עוד גילו החוקרים נטייה בולטת של תוקפים לשכנע את המותקפים, ולפעמים אף לכפות עליהם, להיפגש מוקדם יותר ממה שתכננו או רצו. לפי הנתונים, 43% מהפגישות הראשונות פנים מול פנים התרחשו בתוך שבוע בלבד מרגע שנוצר הקשר באינטרנט.

מוקדם יותר החודש פרסמה סימנטק (Symantec) אזהרה לפיה כמעט מחצית מהמשתמשים באפליקציות או באתרי היכרויות הם נוכלים או ספאמרים. לדבריה, משתמשים באתרי היכרויות נפלו קורבן לסחטנות, להפצה של סרטים פורנוגרפיים "בכיכובם" ולהונאה מצד מתחזים שגנבו מהם כספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים