טוויטר יוצרת גוף מיוחד שייאבק בהתעללות ברשת

הצייצנית הודיעה כי היא מקימה את מועצת טוויטר לאמון וביטחון, שתורכב מלוביסטים, חוקרים ומומחי בטיחות ● המועצה תבחן את המדיניות והשירות שהרשת מספקת, כדי לשפר את יכולתה לגונן על משתמשים מפני פגיעה

די לבריונות. מועצת טוויטר לאמון וביטחון יוצאת לדרך

טוויטר (Twitter) החליטה להקים קואליציה עם קבוצות של מומחים חיצוניים, במטרה לתכנן את השירות והמדיניות שלה כך שיאפשרו פחות התעללות וירטואלית בין משתמשים, ובמקביל לעודד את חזרתם לפעילות של מי שפרשו מהרשת המצייצת לאחר שהיו מעורבים בתקרית דומה בעצמם.

בפוסט שהתפרסם בבלוג החברה אתמול (ג'), כתבה טוויטר כי היא מקימה את מועצת טוויטר לאמון וביטחון – Twitter Trust  & Safety Council – שתורכב מיותר מ-40 קבוצות, כולל ארגוני שדולה, חוקרים ומומחי בטיחות, ושכל אלו יחד יבחנו מחדש את המדיניות והשירות שטוויטר מספקת כדי לשפר את יכולתו לגונן על משתמשים מפני פגיעה.

"עם מאות מיליוני ציוצים שנשלחים בכל יום, נפח התוכן בטוויטר הוא עצום, מה שהופך את היכולת שלנו למצוא את האיזון הנכון בין מאבק בהתעללות ברשת לבין נאמנות לאמת ולסמכות למורכב בצורה יוצאת מן הכלל", כתבה פטרישיה קרטס, ראש האגף למדיניות מתן סיוע עולמי של טוויטר.

נלחמת בהתעללות ברשת

הקבוצות שמשתתפות במיזם כוללות ארגון נגד בריונות (Anti-Bullying Pro), יוזמת זכויות האזרח במרחב המקוון (Cyber Civil Rights Initiative), המוסד לבטיחות המשפחה באינטרנט (Family Online Safety Institute), והקו החם הלאומי נגד אלימות מבית (National Domestic Violence Hotline).

הצגת המועצה היא התגובה האחרונה שמספקת טוויטר כדי להילחם בהתעללות ברשת, שהפכה באחרונה למנת חלקם של משתמשים רבים והולכים. בסוף 2014 חשפה טוויטר שורה של כלים חדשים שנועדו כדי להקל על גולשים ברשת לחסום משתמשים פוגעניים ולדווח על הטרדה מכיוונם להנהלת הרשת החברתית. בדצמבר הציגה טוויטר גם מספר תיקונים קלים במדיניות הפרטיות שלה, שמפרטים ומגדירים אילו פעולות נחשבות כהתנהגות פוגעת, כולל הדגש על "התנהגות-רוויית-שנאה".

מנכ"ל החברה לשעבר, דיק קוסטולו, הודה לאחרונה שלא היה זה סוד ש"היינו גרועים במציאת דרך להתמודד עם תופעות התעללות וטרולים בפלטפורמה". ג'ק דורסי, המנכ"ל הנוכחי, צייץ ואמר כי "טוויטר נאמנה לחופש הביטוי, לאמירת אמת לשלטונות ולהעצמת הדיאלוג בין משתמשיה".

המהלכים באים בזמן שבו טוויטר מנסה לזרז גידול בבסיס המשתמשים הפעיל החודשי שלה, שצמיחתו הואטה ברבעונים אחרונים. אחת התלונות נגד השירות של הרשת החברתית הוא ההתעללות הנהוגה בה בין משתמשים, אשר טוויטר, לטענת המבקרים, עושה מעט מדי בכדי לרסן. ברבעון האחרון החמיצה טוויטר את ההערכות של וול סטריט, עם 320 מיליון משתמשים פעילים בחודש. דו"ח רווחי הרבעון האחרון של טוויטר אמור להתפרסם היום (ד').

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים