האם יבמ בדרך למנוע התקפי לב ושבץ מוחי בעבודה?

אפליקציה חדשה שמפותחת בימים אלה אמורה לעזור לקדם את בריאות העובדים במקומות העבודה ● מדובר בפיתוח של האיגוד האמריקני לרפואת הלב שמשתף פעולה עם הענק הכחול ועם וולטק

היחידה תיסגר? יבמ ווטסון בריאות. אילוסטרציה: BigStock

תזונה לא נכונה, חוסר בפעילות גופנית וגורמים אחרים שמובילים למחלות לב ולשבץ מוחי משפיעים מאוד על בריאות האנשים, וכמובן גם במקום העבודה. למעשה, על פי הערכות שונות, חלק נכבד מהוצאות הבריאות של ארגונים יוצא בגין בעיות אלו, כשבארצות הברית לדוגמה, זה מגיע לכדי כרבע מעלויות המעסיקים על בריאות העובדים.

אפליקציה חדשה שמפותחת בימים אלו אמורה לעזור לקדם את בריאות העובדים במקומות העבודה, כשבמקביל לשיפור, גם תוביל להקטנת הוצאות הבריאות של החברות.
האפליקציה היא פרי פיתוח של האיגוד האמריקני לרפואת הלב (AHA) שמשתף פעולה עם יבמ (IBM) ועם וולטק (Welltok).

האפליקציה מבוססת על יכולות של מערכת ווטסון (Watson) של יבמ בתחום רפואת הלב, והיא תשמש במחשוב קוגניטיבי כדי להציע דרכים בהן יוכלו חברות לתמוך ולסייע לבריאות העובדים – החל מתכנון סביבת העבודה, דרך תוכניות הדרכה לעובדים, ועד תמריצים לניהול אורח חיים בריא. המידע ייאסף על ידי שאלונים שימולאו בידי העובדים ויתייחסו לאורח חייהם, כולל הרגלי עישון, תזונה, פעילות גופנית, משקל ועוד.

יבמ עצמה מתכוונת להשתמש באפליקציה כדי לקדם את בריאות העובדים שלה. לפי החברה, מערכת ווטסון תוכשר להציג את היעדים המומלצים בתחומי פעילות גופנית, דיאטה, לחץ דם, כולסטרול וסוכר – בהתאמה לכל משתמש. לצד יעדים אלה, ימליץ המחשב על דרכים ליצירת סביבת עבודה בריאה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים