לעוף במציאות וירטואלית עד לשבדיה

מוגלס הוא מכשיר ש-"מתלבש" על הסמארטפון ומאפשר לצפות בסרטים, משחקים, הופעות מוזיקה ועוד ב-VR ● המכשיר, פרי פיתוחו של סטארט-אפ שבדי, הושק אתמול (ב') בישראל ויחל להימכר בקיץ הקרוב

מציאות וירטואלית ש-"מתלבשת" על הסמארטפון. מוגלס

דמיינו את עצמכם טסים על גבי נשר מעל עיר קטנה והררית בארץ פסטורלית, נניח שבדיה, חולפים על פני העננים ומעל הבניינים. עכשיו עזבו לרגע את הדמיון – אפשר לעשות זאת במציאות. יותר נכון, במציאות וירטואלית – VR. לא חייבים לטוס לסקנדינביה בשביל זה, מספיק שיהיה לכם סמארטפון.

מכשיר חדש של הסטארט-אפ השבדי מוגלס (קיצור של מובייל גוגלס – עם O אחת) מאפשר זאת, והוא יחל להימכר בקיץ הקרוב במחיר של 99 יורו. המכשיר, שמתלבש בפשטות על הסמארטפון, הושק אתמול (ב') בארץ במרכז המו"פ של החברה השבדית קלרנה (Klarna) בתל אביב. האירוע נערך בסיוע שגרירות שבדיה בישראל.

דוגמה למה שרואים מהמכשיר (על גבי טלוויזיה)

דוגמה למה שרואים מהמכשיר (על גבי טלוויזיה)

דניאל טארנינג, מנהל המכירות ומייסד במשותף של מוגלס, אמר לאנשים ומחשבים כי "התחלנו לפתח את המכשיר הזה לפני שנתיים. רצינו מכשיר שאפשר יהיה להביא אותו בקלות ובמחיר שווה לכל נפש".

לדבריו, המכשיר מביא את המציאות הווירטואלית לכל כיס – הן בגלל המחיר והן בגלל גודלו. "המוגלס מתאים לכל הסמארטפונים עד 6 אינץ', כי מכשירים גדולים יותר לא מתאימים ל-VR", אמר.

דניאל טארנינג, מנהל המכירות ומייסד במשותף של מוגלס

דניאל טארנינג, מנהל המכירות ומייסד במשותף של מוגלס

לצורך ההדגמה הוריד טארנינג כמה סרטונים מיוטיוב (YouTube) – כולל זה של הנשר, העיר וההרים מתחילת הכתבה, אבל גם קליפים של מלחמת הכוכבים ומרוץ פורמולה 1, למשל.

מה אפשר לראות ולעשות באמצעות המכשיר?
"אפשר לשחק ולצפות בסרטים ובתכנים של עוד ועוד חברות שתומכות ב-VR, למשל נטפליקס (Netflix). ניתן לראות עם המכשיר את פרנק אנדרווד מבית הקלפים במציאות וירטואלית. אלא שהדברים המתאימים ביותר לצפייה במכשירים כמו מוגלס הם משחקי ספורט והופעות מוזיקה בלייב סטרימינג. המוגלס מאפשר לשבת על הספה בבית ולראות את המשחק טוב יותר וזול יותר מאשר במגרש".

טארנינג מכנה את מוגלס "Google Cardboard Premium". לדבריו, יש דמיון בין שני המכשירים, לפחות ברעיון, אלא שהוא ושותפיו החלו לפתח את המכשיר שלהם לפני שגוגל (Google) החלה לפתח את זה שלה.

במהלך שהותו בארץ ינסה טארנינג לטוות קשרים עם סטארט-אפים ויזמים מקומיים ואולי אף למצוא משקיעים ישראליים לחברה. בנוסף, הוא לא פוסל להעביר את הייצור של המכשיר מחוץ לשבדיה, ואולי אף לישראל.

לסיום, יש לו משהו לומר על קהילת הסטארט-אפים המקומית: "יש לה מוניטין רב. ישראל היא מובילה בטכנולוגיה וסצנת הסטארט-אפים כאן מדהימה. בהיבט הזה, ישראל ושבדיה הולכות יד ביד – שתיהן חדשניות ועם קהילת סטארט-אפים גדולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים