WOO אה מי זה בא? ככה מוצאים היום עבודה

המהפכה הדיגיטלית הגיעה בשנים האחרונות גם לעולם התעסוקה ● הכירו סטארט-אפ שנותן את השליטה בתהליך חיפוש העבודה למועמד - ולא להיפך

Woo

חיפוש עבודה בימים אלה, במיוחד בתחום של טכנולוגיה, עבר שינוי משמעותי לעומת מה שהכרנו בשנים באחרונות. אם בעבר מנהלי כוח-אדם התרשמו מעובדים שנשארו באותו מקום עבודה במשך 8-10 שנים כיום הדבר נחשב למיושן ומעיד על חוסר אמביציה של עובדים.

המפכה הדיגיטלית הגיעה בשנים האחרונות גם לעולם התעסוקה, ופלטפורמת לינקדאין (LinkedIn) שנחשבת לרשת עסקית בה ניתן לפנות לעובדים ולהציע להם תפקיד חדש, מתגלה ככזאת שלא מצליחה לספק תוצאות מספיק טובות עבור חברות המבקשות לגייס עובדים איכותיים. מנתונים אחרונים עולה כי שיעור התגובות להצעות עבודה בהודעות פנימיות ברשת נמצא בין 10%-6% , כיוון שחברות כוח-אדם מרבות לפנות לאנשים רבים לגבי משרות מסוימות, הדבר מביא להצפה בנושא ולחוסר יעילות בפעילות זו.

שולטים בשוק העבודה. צוות WOO. צילום: יח"צ

שולטים בשוק העבודה. צוות WOO. צילום: יח"צ

דבר נוסף הוא, שאין במערכות הקיימות היום שום התייחסות למה עובדים מחפשים, מה כדאי להם לחפש ואילו יכולות עליהם לרכוש אם ברצונם להתקדם או לבצע רילוקיישין לאתר חדש.

לירן קוצר, מייסד שותף ומנכ"ל WOO, מספר כי "רוב עובדי ההיי-טק הינם עובדים מרוצים בסך הכל, אך לכולם יש אמביציה להתקדם ואת כולם מסקרן האם שאיפות אלו ניתנות למימוש. השימוש ב-WOO מאפשר להם לקבל תשובות לשאלות אלו במינימום מאמץ ובאפס סיכון״.

מה הפלטפורמה שלכם עושה?
"WOO מאפשרת לאנשי היי-טק ,מהנדסי תוכנה, מנהלי מוצר, מפתחי QAs, מעצבים וכו׳, לקבל תשובות לשאלות המטרידות אותן כגון: האם אוכל לעשות רילוקיישן לארצות הברית; איזו חברה תאפשר לי לרכוש ניסיון בטכנולוגיות האינטרנט של הדברים; האם אני יכול להרוויח יותר כסף או לזכות בקידום; האם אני יכול לעבוד מהבית, וכו׳".

איך אתם עושים את זה?
"המעסיקים הרשומים לפלטפורמה מקבלים גישה לפרופילים אנונימיים של מועמדים שאינם מחפשים עבודה באופן אקטיבי ולא ניתן להגיע אליהם בצורות המסורתיות (לוחות עבודה, חברות השמה וכד'). כאשר מעסיק מעוניין לפנות למועמד עם הצעה, הוא יכול לפנות רק אם יש באפשרותו לעמוד בציפיות אותם הגדיר המועמד. ובכך משמשת WOO  כ״שומר הסף״ של המועמד ומוודאת שרק חברות שיכולות להציע לו הצעה העומדת בציפיות שלו תוכלנה לפנות אליו".

מה המועמדים צריכים לעשות?
"כאשר מועמד מקבל פנייה מחברה כלשהי, WOO מספקת למועמד מידע מקיף אודות המשרה, לצד מידע אודות החברה המתעניינת בו, כגון: מי הצוות, תרבות הניהול בחברה, מוצרי מפתח, היסטורית מימון וכו׳. כמו כן יוצג כיצד המשרה עונה ספציפית לדרישותיו המוקדמות של המועמד. לאחר קבלת ההצעה, המועמד יכול להחליט האם לקבל את ההצעה ולחשוף את זהותו בפני חברה או לוותר על ההצעה ולהישאר אנונימי. בכך WOO מייצרת תקדים בו היא נותנת את השליטה בתהליך למועמד ולא להיפך".

מה התגובות שאתם מקבלים?
"הפתרון שלנו הוכיח את יעילותו בשוק הישראלי ובארצות הברית מעל למצופה ויש תוצאות על למעלה מ-70% אחוזי תגובה של מועמדים על פניות שקיבלו מחברות. אלו הם אחוזי תגובה הגבוהים פי 10 מכל פלטפורמה הקיימת כיום בשוק המציעה גישה למועמדים פאסיביים".

מה התוכניות שלכם להמשך?
"אנחנו מרחיבים את הפעילות לשוק האמריקני ומשיקים בסן פרנסיסקו וסביבותיה".

החברה  גייסה 2.35 מיליון דולר לשם הרחבת פעילותה לשוק האמריקני. בין המשקיעים ניתן למנות את האנק ויגי'ל ופריץ לנמן מקרן Acequia, לורד דיוויד אליאנס ומשה ליכטמן, שותף בקרן IGP.

נקודת מבט

WOO מציגה גישה חדשה לנושא גיוס עובדים ונותנת להם כלים חכמים לניהול הקריירה שלהם, ומאפשרת להם גמישות תעסוקתית כפי שהשוק התנודתי דורש. המערכת תוכל לתת מידע בהמשך למפתחים אילו טכנולוגיות לאמץ וללמוד על מנת לשמור על מצבם ולתת מידע מדויק עד רמת לאיזה עיר צריך לכוון בתחום המקצועיות של כל עובד ועובד ואם הוא מעוניין בתהליך של רילוקשיין.

לחברה סיכוי גדול מאוד להפוך למובילה בתחום, והצוות שלה בקיא בנושא גיוס עובדים בתחום הטכנולוגיה ובכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים