גוגל עובדת על הקמת חטיבת מציאות מדומה

החברה מינתה סמנכ"ל מיוחד למציאות מדומה ומגייסת מומחים בתחום ● נראה כי החברה עובדת על קו מוצרי VR משמעותי, שיתחרה במשקפי ה-HoloLens של מיקרוסופט וב-Oculus Rift של פייסבוק

גוגל

בגוגל (Google) החליטו לשים את יהבם על תחום המציאות המדומה (VR): הנהלת החברה מינתה את קליי באבור לסמנכ"ל לענייני VR – תפקיד חדש בשורותיה של ענקית הטכנולוגיה – ופרסמה מודעות גיוס בתחום, מה שמעיד על פתיחתה של חטיבת מציאות מדומה, עם קו מוצרים שלם.

ההצעות הנוכחיות של גוגל לצרכניה בתחום המציאות המדומה מוגבלות לתוכנית הקראדבורד שלה. זו מאפשרת לצרכנים לחוות מציאות מדומה בסיסית עם מערכת פשוטה, הכוללת התקן זול ופשטני שמצורף לטלפונים החכמים. עכשיו נראה שגוגל סופסוף מבינה לאן רץ העולם הטכני ועובדת על התקני חומרה שיעשו יותר מאשר רק לפעול כעזרי לוואי פשוטים לניידים.

מודעות דרושים שפרסמה הענקית ממאונטיין וויו באחרונה מעידות ככל הנראה על כך שהחברה עובדת על ליין מוצרים רציני, שיוכל לספק תחרות מול פלטפורמות VR מתקדמות יותר, כגון משקפי ה-HoloLens של מיקרוסופט (Microsoft) וה-Oculus Rift של פייסבוק (Facebook). יצירת התפקיד החדש, אליו מונה באבור, היא "רמז" נוסף לכך שבגוגל "אופים" חטיבה בתחום.

יצוין כי נכון להיום מועסקים בשורות החברה יותר מ-12 עובדי תוכנה המתמקדים במאמצי המציאות המדומה שלה.

מציאות מדומה או רבודה?

חשוב לציין שהגיוסים הללו קורים במקביל להשקעה בת מאות מיליוני דולרים שביצעה גוגל בחברה בשם מג'יק ליפ (Magic Leap), שעוסקת בפיתוח אמצעים לבישים ל-AR – מציאות רבודה (ר"ת Augmented Reality). החברה טרם סיפקה לציבור הצצה על מה שהיא עובדת עליו, למעט סרטון וידיאו מעניין ומסתורי שעלה ליוטיוב (YouTube), אבל גוגל הפגינה עניין רב בטכנולוגיות של מג'יק ליפ ואף הובילה את פיתוח סדרת ה-B המסיבית של החברה.

טכנולוגיית ה-AR של מג'יק ליפ מזכירה לא מעט את זו של ה-HoloLens. מעניין לגלות שהחברה משקיעה בו זמנית משאבים גדולים בשתי הטכנולוגיות, במיוחד לנוכח דיווחים שמג'יק ליפ מגייסת עוד 827 מיליון דולר לצורך פרויקט גדול עוד יותר, שעליו תתחיל לעבוד בקרוב.

ההשקעה בייצור התקני VR ייעודיים לצרכנים תהיה ככל הנראה ענקית, כיוון שגוגל מתמקדת כיום באופן אקסקלוסיבי ביזמים המבקשים לקדם ייצור תוכן מציאות מדומה, למשל בפלטפורמת Jump VR. לא ברור אם כל זה מצביע על התכווננות למכשירים בסגנון ה-Gear VR של סמסונג (Samsung) – ציוד שתואם לטווח גדול יותר של מכשירי אנדרואיד, או לכיוון ציוד VR בסגנון HMD – התקן שאינו קסדת מציאות מדומה בכלל.

הפנייה לתחום המציאות המדומה אינה בלעדית לגוגל, כמובן. פרט לחברות שכבר נמצאות שם, גם אפל (Apple) מגלה עניין בתחום המתעורר. באחרונה גייסה החברה חוקר VR ו-AR בכיר בשם דאגלס בואומן – פרופסור למדעי המחשב מאוניברסיטת וירג'יניה טק, שיצטרף לשורותיה לחיזוק התחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים