אנשי אנונימוס פרצו לאחד מאתרי בנק ירושלים

הבנק דיווח בסוף השבוע האחרון לפיקוח על הבנקים על "פריצה של גורמים העוינים את ישראל לאתר" ● לדברי אנשי הבנק, "מדובר באתר מידע בלבד, שלא ניתן לבצע בו פעולות - ולא נגרם נזק ללקוחות"

הפעם, חובשי המסיכות של אנונימוס הצליחו עוד פחות מהרגיל. צילום: BigStock

אנשי אנונימוס (Anonymous) פרצו לאחד מהאתרים של בנק ירושלים.

הבנק דיווח בסוף השבוע  האחרון לפיקוח על הבנקים על "פריצה של גורמים העוינים את ישראל לאתר". מדובר במידע בניירות ערך, והוא נפרד מהאתר המרכזי של הבנק. לדברי אנשי הבנק, "מדובר באתר מידע בלבד, שלא ניתן לבצע בו פעולות – ולא נגרם נזק ללקוחות".

האתר שנפרץ, הכיל מידע בלבד בתחום ניירות הערך והוא הוסר – ביוזמת אנשי הבנק – מרשת האינטרנט.

בדיקות שערך הבנק, בשיתוף וייעוץ מומחים, ובתיאום עם גורמים ממלכתיים האמונים על אכיפת הסייבר בישראל, עלה כי מדובר בפעילות גורמים האקטיביסטים (שילוב המילים האקרים ואקטיביסטים, י.ה.), אשר עוינים את ישראל והשייכים לארגון אנונימוס. מהבנק נמסר כי הפעולה בוצעה מחוץ לגבולות המדינה.

מבדיקת המידע  שנאסף מאז היוודע האירוע, עלה כי בחשבונות הלקוחות לא בוצעו פעולות שאינן מורשות – ולא נגרם נזק ללקוחות .

עם היוודע האירוע, נקט הבנק בפעולות להגנה על חשבונות הלקוחות וביצע  פעולות מידיות, ביניהן החלפה ואיפוס של סיסמאות הגישה לחשבונות אלה. הבנק ממליץ כי "בנוסף לפעולות שבוצעו, רצוי לנקוט באופן עצמאי בפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את פרטיות המידע הדיגיטלי ברשת". הבנק מעריך כי מדובר בכ-38 אלף רשומות, מתוכן כ-6,000 חשבונות פעילים של הבנק בתחום ניירות ערך. השאר הם לקוחות היסטוריים של חברי הבורסה, שקיבלו מידע במסגרת אתר נפרד זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים