שנה לאחר ההסכם הקיבוצי: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסלקום

בארגון העובדים טוענים שהחברה מבצעת מיקור-חוץ במוקדי השירות, ושעל עובדי המרכז הלוגיסטי מוטל עומס חריג עקב מחסור בכוח אדם ● סלקום: "אנחנו מופתעים; היחסים עם העובדים הם ערך עליון"

קנס גדול. סלקום

ההסתדרות הכריזה הבוקר (א') על סכסוך עבודה בסלקום, שכולל גם את עובדי נטוויז'ן. הסכסוך חל על כ-3,700 עובדי החברות.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, שלח הבוקר מכתב לניר שטרן, מנכ"ל סלקום, בו הוא מסביר את העילות לסכסוך העבודה. בהסתדרות ובוועד עובדי סלקום מוחים על התנהלות חד צדדית של ההנהלה, המבצעת מיקור-חוץ במוקדי השירות, ועל מבוי סתום במשא ומתן בין הצדדים להסדרת נושא זה. לצד זאת, חלוצי ציין שהעובדים במרכז הלוגיסטי חווים באחרונה עומס עבודה "כבד וחריג" הנובע, בין היתר, ממחסור בכוח אדם. כמו כן, לדבריו, "ברקע לכל אלה מתנהלת סלקום בחוסר תום לב ביחסי העבודה בחברה ובמערכת יחסי העבודה הקיבוציים בה בפרט".

עובדי סלקום התאגדו והקימו ועד בהסתדרות ב-2013. לאחר משא ומתן ממושך שהתקיים בין ועד העובדים, ההסתדרות והנהלת החברה, נחתם בפברואר אשתקד הסכם קיבוצי ראשון בה.

לפני שנה הצדדים ידעו ימים יפים יותר. טקס החתימה על ההסכם הקיבוצי. מימין: אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; מיה יניב, יו"ר ועד העובדים של סלקום; וניר שטרן, מנכ"ל החברה. צילום ארכיון: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

לפני שנה הצדדים ידעו ימים יפים יותר. טקס החתימה על ההסכם הקיבוצי. מימין: אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; מיה יניב, יו"ר ועד העובדים של סלקום; וניר שטרן, מנכ"ל החברה. צילום ארכיון: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

מיה יניב, יו"רית ועד העובדים בסלקום, אמרה כי "הנהלת החברה מנסה לייצר מאחורי גבנו מציאות חדשה של יחסי עבודה, תוך שהיא נוקטת פעולות וצעדים באופן חד צדדי וללא ניהול משא ומתן. מדובר בעניינים שההשלכה הישירה שלהם על כל עובד ועובד ברורה. כל ניסיון לפגיעה בעובדי החברה ייתקל בחומה בצורה ובהתנגדות חריפה".

יניב קראה להנהלה "לשבת באופן מיידי עם ועד העובדים למשא ומתן אינטנסיבי, שיביא לפתרון המחלוקות וישמור על כבוד העובדים וזכויותיהם. כך נוכל כולנו להימנע מהסלמת המשבר שגרמה ההנהלה".

הנהלת סלקום טענה בתגובה כי "הופתענו מההכרזה על סכסוך העבודה ללא כל סיבה ממשית. זאת, למרות יחסי העבודה המצוינים בין ההנהלה לוועד העובדים ולהסתדרות – יחסים שמהווים דוגמה להתנהלות נאותה בהתאם להסכם הקיבוצי לטובת העובדים. החברה רואה ביחסיה עם עובדיה ערך עליון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים