טושיבה תמכור חלקים מפעילות השבבים שלה

ענקית האלקטרוניקה החלה כבר לקבל הצעות, כשהבולטת שבהן היא זו של הבנק לפיתוח של יפן ● המהלך נעשה כדי לצאת ממשבר שנבע בעקבות שערוריית כספים ענקית בגובה של 1.3 מיליארד דולר

טושיבה

טושיבה (Toshiba) היפנית מתכננת למכור חלקים מפעילות השבבים שלה כדי לצאת ממשבר שנבע בעקבות שערוריית כספים ענקית בגובה 1.3 מיליארד דולר.

ענקית האלקטרוניקה החלה כבר לקבל הצעות, כשהבולטת שבהן היא זו של הבנק לפיתוח של יפן. הבנק בבעלות ממשלתית כבר השקיע בעבר בפעילות שבבים – זו של סייקו (Seiko).

לפי המקורות, המכירה לא תכלול את עסקי זכרונות ה-NAND. מה שכן תוצא למכירה תהיה פעילות ה-LSI והשבבים הדיסקרטיים, שבהם נעשה שימוש נרחב במכוניות, מכשירי חשמל ביתיים ובציוד תעשייתי. הפעילות הזו הסבה לטושיבה הפסדים של 330 מיליארד יין (2.78 מיליארד דולר) בשנה שהסתיימה במרץ 2015.

דובר מטעם טושיבה אמר לרויטרס (Reuters) כי החברה לא קיבלה עדיין החלטה על מכירת עסקי השבבים. כמו כן, בבנק לפיתוח של יפן סירבו להגיב.

בעקבות שערוריית הכספים התמקדה טושיבה בעסקי האנרגיה – בעיקר זו הגרעינית, כמו גם בתחום האחסון, תוך התקדמות בשבבי זכרון פלאש V-NAND המשמשים בטלפונים סלולריים.

חלק מהסכום שיתקבל ממכירות עסקי השבבים האחרים יופנה לפיתוח יכולת ייצור שבבי הפלאש NAND ביפן במטרה להתחרות בסמסונג (Samsung) הקוריאנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים