פסיקה באירופה: הבוס יכול לקרוא הודעות של עובדים

בית המשפט האירופי דחה עתירה של עובד שפוטר לאחר ש-"נתפס" משתמש ב-Yahoo Messenger בזמן העבודה, למרות מדיניות החברה

מתכתבים בזמן העבודה? כדאי שתחשבו שוב האם לעשות את זה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

שולחים מפעם לפעם מיילים, הודעות SMS או מתכתבים בצ'אטים כשאתם במשרד? לא בטוח שכדאי לכם להמשיך לעשות זאת, לפחות לא אם אתם באירופה. בית משפט ביבשת פסק שהבוסים שלכם יכולים לנטר את ההודעות שאתם כותבים בזמן העבודה.

ההחלטה ניתנה בעניינו של בוגדן בלבולצ'קו, מהנדס רומני שפוטר בשנת 2007 לאחר שהבוסים שלו ניטרו התכתבויות שלו – בענייני עבודה אבל גם עם אחותו וארוסתו – ב-Yahoo Messenger. בלבולצ'קו עתר לערכאות ברומניה ומשאלה פסקו לטובת המעסיק – פנה לבית המשפט האירופי.

המדיניות של החברה שבה הועסק היא שאסור לעובדים להתכתב בשעות העבודה באפליקציות מסרים, לכל מטרה שהיא. השופטים חיזקו זאת והדגישו שהייתה לבוסים הזכות לבדוק מה עושה המועסק שלהם כשהוא עובד. "אין זה חסר הגיון שמעסיק ירצה לוודא שהעובדים שלו נתונים כל כולם בביצוע המשימות במהלך השעות בהן הם נמצאים בעבודה", כתבו. עוד פסקו השופטים כי אין בחדירה לחשבון כל פסול, מאחר שהבוסים סברו שהם מנטרים חשבון שעוסק בענייני עבודה.

באי כוחו של בלבולצ'קו טענו שלצד החשבון העסקי, הבוסים של מרשו חדרו גם לחשבון פרטי, אלא שבית המשפט העדיף שלא לעסוק כלל בטענה זו. הם אף לא ענו על השאלה האם משנה העובדה שהעובד השתמש במכשיר האישי שלו לצורך הכניסה לשירות הצ'אטים, ולא במכשיר של מקום העבודה.

יצוין כי ההחלטה של בית המשפט חלה על כל המדינות ביבשת שחתמו על האמנה האירופית לזכויות אדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים