אחיו של נער אמריקני שהתאבד: "הפסיקו את האלימות הכתובה ברשת"

דיוויד מולאק בן ה-16 נמצא מת בחצר האחורית של ביתו בטקסס ב-4 בינואר ● הנער תלה את עצמו וסיים את חייו באופן טראגי לאחר חודשים של סיוט ורדיפה במדיה החברתית ● האח חתם וכתב: "החלום שלי הוא שמורשתו של דיוויד תהיה ריפוי האומה שלנו"

מימין: דיוויד מולאק, הנער שהתאבד לאחר שספג בריונות ברשת, ואחיו קליף אשר יצא בבקשה להפסיק באלימות

אחיו שבור הלב של תלמיד תיכון בן 16, שהתאבד לאחר שעבר במשך חודשים מסכת עינויים ברשת, פרסם פוסט מרגש בפייסבוק (Facebook) הקורא לסיום בריונות הרשת שהפכה למרבה הצער לתופעה נלוזה ורווחת כיום בארצות הברית, ולמעשה בכל העולם.

דיוויד מולאק בן ה-16 נמצא מת בחצר האחורית של ביתו בטקסס ב-4 בינואר. הנער תלה את עצמו וסיים את חייו באופן טראגי לאחר חודשים של סיוט ורדיפה במדיה החברתית, כך טוענים בני משפחתו. אחיו של הנער, קליף, אמר כי בני המשפחה הרוסים מהאובדן של דיוויד, שנותר רק "קליפתו של אדם" בעקבות ההתעללות המתמדת שחווה.

"בעידן של היום בריונים לא דוחפים ללוקרים, הם לא אומרים לקרבנותיהם לפגוש אותם מאחורי פח האשפה של בית הספר אחרי השיעור. במקום זה, הם מתחבאים מאחורי שמות משתמש ופרופילים מזויפים, וממרחק של קילומטרים מציקים ומשתמשים לרעה באנשים טובים ותמימים", כתב אחיו של דיוויד בפייסבוק.

האח סיפר שהבריונות החלה כבר לפני זמן מה, באוקטובר, כשאחיו הקטן היה בכלל בבית ספר תיכון אחר. אותם אכזרים פרסמו הודעות אכזריות באמצעות אתרים כמו אינסטגרם (Instagram). בין השאר כתבו המתעללים: "בואו נשים אותו בשקית גופות" או "אנחנו הולכים לקבור אותו עמוק באדמה", כך דיווח אתר KSAT 12. קליף אמר לאתר כי ההתקפות דחפו את דיוויד אל הסף, וסיפר כי אחיו ניסה לשים לחייו קץ  פעמיים נוספות ללא הצלחה, פעם אחת על ידי לקיחה מנת-יתר ושנייה בתאונה יזומה. אפילו טיפול נפשי ומעבר לבית ספר אחר לא עזרו לדיוויד להשתקם והמתקפות נמשכו.

מסר אחרון על אחריותם למצוקתו

קליף מאמין שאחיו תלה את עצמו כדי לייצר "תצוגה אולטימטיבית" בעבור הבריונים שהתעללו בו ברשת וכדי לנסות ולשדר להם מסר אחרון על אחריותם למצוקתו. משטרת סן אנטוניו מחפשת עכשיו אחר נערים המקושרים למקרה, וקווין בראון, קצין הביטחון של בית הספר המחוזי אלאמו שבו למד דיוויד עד מותו, הודיע כי בית הספר פועל בשיתוף פעולה עם המשטרה לחקירת הנסיבות הקשות, לכאורה, שהובילו להתאבדות.

לדעתו של בראון לבתי הספר חייב להיות תפקיד חינוכי בכל הקשור בתופעת בריונות בני הנוער ברשת, ולטענתו בית הספר אלאמו ניסה להפיץ ערכים והתנהגות טובה לתלמידיו. מנהל בית הספר, ד"ר קורדל ט. ג'ונס אמר כי גורמים מקצועיים עובדים עם התלמידים כדי לסייע להם להתמודד עם אבלם.

קליף קורא כעת באמצעות הרשת החברתית לשים קץ לבריונות המקוונת ובכך למנוע את הכאב שזו עלולה לגרום. האח האבל הזהיר כי בזמן שהמדיה החברתית מאפשרת לבני נוער יותר חופש משזכו לו אי-פעם, עדיין המחויבות לוודא שאחדים מהצעירים אינם חווים התעללות או ניצול והופכים לקרבנות רשת נמצאת בידי המשפחות ובתי הספר.

"משקי הבית והמערכות החינוך נכשלים", הזהיר קליף בפוסט שפרסם בפייסבוק. "הדרך היחידה לשים קץ לסבל באומה האמריקנית היא להפסיק להדגיש את ההבדלים בין קבוצות אנשים ולהתמקד בחשיבות הגדולה ביותר בסופו של דבר – באופיים של בני האדם. הדרך היחידה לרפא את המדינה הזאת והקהילות שלנו היא לקבל ולאמץ את הרעיון שאנחנו צריכים להתחיל לבנות את האישיות של בני האדם מהבסיס, עוד לפני ההגעה לבית הספר היסודי, אחרת החברה שלנו לעולם לא תתאושש". קליף חתם וכתב: "החלום שלי הוא שמורשתו של דיוויד תהיה ריפוי האומה שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    לצערי הרב הוא לא יהיה האחרון מי שיש לו חלק מאוד אבל מאוד נכבד בכל התהליך הזה שנקרא שיימינג הוא מרק צוקרברג אשר יצר גולם שגם על יוצרו שלא יצר כלים בפייסבוק אשר ימנעו שיימינג לא חסר לפייסבוק משאבים להשקיע בנושא של מניעת שיימינג הכל עניין של רצון

אירועים קרובים