גוגל ולנובו יפתחו במשותף סמארטפון מבוסס מיקום

המכשיר מהווה סמארטפון ראשון במסגרת פרויקט טנגו של גוגל וייצא בקיץ הקרוב ● הוא כולל מסך שהופך לחלון "קסמים", שיכול להקרין שכבת אובייקטים ומידע דיגיטלי לחלל האוויר

הטלפון החדש - הראשון במסגרת פרויקט טנגו. צילום: לנובו

אחת ההכרזות המעניינות שהולידה תערוכת CES 2016, שנחתמה בסוף השבוע בלאס וגאס, היא שיתוף פעולה בין גוגל (Google) ולנובו (Lenovo) לפיתוח משותף של סמארטפון ראשון במסגרת פרויקט טנגו (Project Tango), שיהיה מבוסס מיקום.

לנובו הציגה בתערוכה כמה תמונות של דגמי המכשיר, אבל סירבה למסור פרטים נוספים על המפרט שלו. ידוע שהמכשיר ייצא בקיץ הקרוב ויהיה מבוסס על מעבד סנאפדרגון של קוואלקום (Qualcomm), כולל מסך שהופך לחלון "קסמים", שיכול להקרין שכבת אובייקטים ומידע דיגיטלי לחלל האוויר. לנובו, גוגל וקוואלקום עובדות בשיתוף פעולה על מנת להשיג אופטימיזציה של תוכנה וחומרה.

פרויקט טנגו של גוגל הוא פלטפורמה טכנולוגית שמשתמשת במחשוב חזותי מתקדם ובחיישני עומק ומעקב תנועה כדי ליצור חוויות תלת מימד על גבי המסך, שמאפשרות למשתמשים לסקור את הסביבה הפיזית שלהם דרך המכשיר. חומרה ותוכנה ייעודיות משולבות יחדיו כדי לאפשר למכשיר להגיב לכל תנועה של המשתמש – כאשר הוא צועד קדימה, אחורה או נשען לצדדים. כמו כן, מפתחי אפליקציות יכולים להפוך את הבית שלכם למשחק או ליצור חלון "קסמים" אל תוך סביבה וירטואלית או רבודה.

הפרויקט אף מאפשר למכשירים לזהות מקומות שהיו בהם בעבר, כגון סלון הבית, המשרד או אזורים ציבוריים.

בשונה מ-GPS, מעקב התנועה של פרויקט טנגו עובד בתוך מבנים ומאפשר למשתמשים לנווט במדויק בקניון, או אפילו לאתר פריט בודד בחנות שבה המידע זמין. באמצעות שימוש בחיישן במכשיר, יכולים מכשירי פרויקט טנגו גם ללכוד את ממדי החדר ולספק מדידות שיכולות לשמש כשמבצעים קנייה של ריהוט או פריטי עיצוב.

כחלק משיתוף הפעולה, גוגל מזמינה מפתחים לסייע לצמיחת סביבת האפליקציות של פרויקט טנגו. המפתחים שייבחרו יזכו במימון ובאפשרות שהאפליקציה שלהם תוצג בסמארטפון של לנובו. ניתן להגיש את ההצעות עד 15 בפברואר.

"עם פרויקט טנגו, הסמארטפון הופך לחלון 'קסמים' לעולם הפיזי, בכך שהוא מאפשר תפיסת מרחב ותנועה מדויקת, אל מעבר לגבולותיו של מסך המגע", אמר ג'וני לי, מנהל פרויקט טנגו בגוגל. "באמצעות העבודה עם לנובו, אנחנו מסוגלים להפוך את פרויקט טנגו לנגיש יותר עבור משתמשים ומפתחים בכל רחבי העולם, ולאפשר הנאה ויצירה של חוויות חדשות המשתלבות בעולמות הווירטואלי והאמיתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים