מחקר קובע: המכונית ללא נהג של גוגל נקלעת לפחות תאונות ממכוניות רגילות

המחקר מצא כי מכוניות העתיד העצמאיות של הענקית נקלעות ל-27% פחות תאונות דרכים מאלו שבהן נוהג בן אנוש ● האם הרשויות יסמכו על הממצאים בבוא הזמן?

לא יסופקו בכמות המובטחת. רכבים חכמים. אילוסטרציה: BigStock

כולם יודעים שגוגל (Google) מפתחת מכונית אוטונומית ללא נהג. כולם גם מתלהבים ועמוסים בציפייה וספקולציות. מחקר חדש עשוי להלהיב אפילו יותר, עם תוצאה מדהימה בכל הקשור במעורבות המכוניות האוטומטיות בתאונות דרכים. מצד שני, חשוב להדגיש כי את המחקר הסופר-מחמיא בתוצאותיו מימנה לא אחרת מאשר ענקית הטכנולוגיה ממאונטיין וויו בכבודה ובעצמה.

הראיות שמתחילות להיערם מוכיחות, לכאורה, כי כלי רכב אוטונומיים הם בטיחותיים באופן מרשים (ודי מעצבן). אבל שוב חשוב לזכור ולשים לב לפרטים: את המחקר הזמינה ומימנה גוגל עצמה. ממצאי המחקר מוכיחים כי מכוניות ללא נהג יסתבכו בהתרסקות אחת פחות לכל 1.6 מיליון קילומטרים של נסיעה מאשר כלי רכב שנמצאים בשליטת האדם. או במילים אחרות, למכונית אוטונומיות יש 27% פחות סיכוי להתרסק בתאונת דרכים.

המחקר בדק באופן בלעדי את צי המכוניות החדשניות של גוגל, אשר – על פי החברה – מעולם לא היו מעורבות בתאונה שבה היו הן אשמות. לפי הדיווח, מכוניות קונבנציונליות סובלות מכ-4.2 תאונות לכל מיליון מייל (שהם 1.6 קילומטרים) שנסעו. לעומת זאת, כלי רכב אוטונומיים יעברו רק 3.2 תאונות פר אותו מרחק.

את הנתונים המוצלחים חשוב לבחון גם לאור עובדה נוספת: כלי הרכב האוטונומיים נבדקו רק במדינות נבחרות, ומיליוני הקילומטרים שבהם הן נבחנו מחווירים בהשוואה למיליארדי הקילומטרים שנהגים אמריקנים גומאים בכל שנה.

עדיין, מדובר על היבט חיובי בפיתוח הבטיחות של המכוניות האוטונומיות ואף בכל הנוגע לעתיד העומד לפתחנו, בהנחה שהרשויות יאפשרו לנו אי-פעם לשחרר את ההגה ולסמוך לגמרי על הקדמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים