הרשויות בארצות הברית חושבות ששירותי האינטרנט לא מתרחבים מספיק מהר

על פי הרשות הפדרלית לתקשורת, "פס רחב הוא שירות אינטרנט המאפשר מהירויות הורדה של 25 מגה ביט לשנייה ומהירות העלאה של 3 מגה ביט לשנייה - יכולות תקשורת מתקדמות אינן נפרשות באופן סביר ובמועד לכל האמריקנים"

אין זמן. אילוסטרציה: אימג'בנק

דו"ח חדש של הרשות הפדרלית לתקשורת, ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission) מגלה כי בעוד שספקיות האינטרנט עשו עבודה טובה בבניית אינטרנט במהירות גבוהה, עדיין לכ-10% מהאמריקנים – שהם בערך 34 מיליון בני אדם – אין כיום גישה למה שהממשלה מחשיבה כפס-רחב. כתוצאה מהמצב הגיעה ה-FCC למסקנה כי הרחבת הפס לא מתרחשת באופן "סביר ועדכני", והיא קוראת לממשל "לנקוט בפעולה מיידית" כדי לזרז את דברים.

"פס רחב", על-פי הגדרתה של הרשות לתקשורת, הוא שירות אינטרנט המאפשר מהירויות הורדה של 25 מגה ביט לשנייה ומהירות העלאה של 3 מגה ביט לשנייה. "יכולות תקשורת מתקדמות אינן נפרשות באופן סביר ובמועד לכל האמריקנים", נכתב בגיליון הנתונים שפרסמה ה-FCC.

עקב המסקנות הללו ניתן לצפות מה-FCC להפעיל יותר לחץ על ספקיות האינטרנט על-מנת להגביר את מאמצי הפיתוח שלהן, אלא שלא בטוח שהללו יענו ללחצים כל כך מהר. הגדרת הפס הרחב של ה-FCC שנויה במחלוקת פוליטית מסתבר, וזאת משום שבשנה שעברה ניצלה הרשות את ההזדמנות כדי לעדכן את הסטנדרט שלה משמעותית כלפי מעלה – הגדרת הפס הרחב הקודמת עמדה על 10 מגה ביט לשנייה להורדה, ו-1 מגה ביט לשנייה להעלאה.

הפך לתרגיל ציני

מבקרים של הרשות אמרו בתגובה לשינוי כי ה-FCC משתמשת בתקן גבוה יותר בכדי להצדיק הטלת דרישות אגרסיביות יותר על ספקיות האינטרנט. ואכן, ספקיות האינטרנט עצמן טרקו את דלתן על מסקנות הדו"ח האמור ואמרו כי "הוא אינו אמין".

"תהליך שנתי זה הפך לתרגיל ציני", נאמר בקבוצת הסחר של הטלקום בארצות הברית ביום שישי האחרון. "התרגיל נועד בעליל על-מנת להגיע למסקנה מוכתבת מראש שתצדיק המשך התרחבות הרגולציה של הסוכנות".

בעקבות הדו"ח צפויה הממשלה לנקוט בשורה של צעדים כדי לדחוף את פרישת הפס הרחב קדימה. חלק מהצעדים הללו כוללים תכנית רפורמה לסבסוד טלפון לבעלי הכנסה נמוכה, וזאת כדי לאפשר לעניי אמריקה לרכוש אינטרנט ביתי ובכך לבזבז מיליוני דולרים בכסף פדרלי לצורך תמיכה בפרויקטי הבנייה של ספקיות האינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים