"השימוש בפסי צבירה בדטה סנטרים – במגמת עלייה"

"ארגונים מתחילים להבין את היתרונות שגלומים בהם והמגמה הזו תימשך", אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: יח"צ

"השימוש בפסי צבירה בדטה סנטרים נמצא בעלייה. ארגונים מתחילים להבין את היתרונות שגלומים בהם והמגמה הזו תימשך", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.

שניידר אמר את הדברים במפגש של פורום דטה סנטרים מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון. מנחה המפגש היה מני רוזנר, מוביל התכנים של הפורום.

לדברי שניידר, "לדטה סנטר יש שלוש מטרות על: פעילות כל הזמן, עם זמן השבתה מינימלי, שמירה על רציפות עסקית ואג'יליות – היכולת להגיב על הצרכים של הארגון בכל עת".

"יש בימינו אבולוציה של הדטה סנטרים ודברים שהכרנו שנים הולכים ומשתנים", ציין. "השיטה המסורתית, של הולכה אל כל ארון שרתים, עדיין קיימת, אבל התשתית כדי ליישם אותה היא מורכבת. האלטרנטיבה היא פסי צבירה, שהתשתית שלהם פשוטה יותר. יש צורך בשני פסי צבירה על כל שורה בדטה סנטר ובמצבים מסוימים יכולים לשמור על היתירות ולשים שני פסים בלבד על שתי השורות".

לדבריו, "בארצות הברית, מרבית הדטה סנטרים כבר עובדים עם פסי צבירה, בעוד שבאירופה זה עדיין 50-50. בישראל, יש מגמה ברורה לעבר פסי צבירה והשימוש בהם מתרחב בצורה משמעותית".

"המניע לשינוי הוא הצורך בתגובה טובה יותר לאתגרים משתנים", אמר שניידר. "כיום, הממוצע לארון שרתים הוא 5-6 קילוואט, בעוד שלפני חמש שנים הוא היה 3-4 קילוואט. אלה שינויים שעם פסי צבירה ניתן לעשות אותם מהר יותר מאשר בשיטות המסורתיות. השיטות החדשות חוסכות כאבי ראש".

הוא ציין גם ש-"בשיטה הקלאסית נהגו להוביל כבלים מתחת לרצפה. השיטה הזאת כבר לא נהוגה. כיום ישנה במקומה ההולכה העילית לכבילה ולפסי הצבירה, ויש לזה יתרונות רבים".

בהמשך דיבר שניידר על תהליך המעבר לפסי צבירה מודולריים בדטה סנטרים. "אחד השיקולים החשובים הוא בטיחות וחשוב לבחור פס צבירה בטוח. רצוי להביא פס צבירה מורכב מראש במפעל שבו הוא מיוצר בחו"ל ולא כזה שמרכיבים אותו בארץ. חשוב גם לוודא שאפשר יהיה לבצע החלפה חמה מבלי להשבית את הדטה סנטר. כמו כן, כדאי לבחור פסי צבירה בהם ניתן לשים את יחידות הפלאג האחת ליד השנייה ולא במרחק של 40-60 ס"מ, כמו שקיים במרבית פסי הצבירה".

שניידר ציין שאלכסנדר שניידר עובדת בעולם פסי הצבירה עם סטארליין, שבין לקוחותיה יש דטה סנטרים של חברות גדולות, מגוגל (Google) ויאהו (Yahoo) ועד וריזון (Verizon), סיטי בנק (Citi Bank) ו-HP.

"ככל שיעילים יותר – משלמים פחות"

מני רוזנר, מוביל התכנים של פורום דטה סנטרים

מני רוזנר, מוביל התכנים של פורום דטה סנטרים

רוזנר אמר כי "החיסכון באנרגיה הוא מגמה עולמית וארגונים רוצים לייעל גם את מערך האל-פסק ומערך ההולכה. ככל שהם יותר יעילים, הם משלמים פחות לחברת החשמל".

הוא ביקש להפנות את תשומת הלב לקרינה מהציוד החשמלי שבדטה סנטר, "שלא מקבלת מספיק התייחסות כפי שמקבלת הקרינה ממכשירי הסלולר". רוזנר ציין ש-"פסי הצבירה מורידים את רמת הקרינה האלקטרו מגנטית הבלתי מייננת".

רוזנר אף ציין את ססמת המשרד להגנת הסביבה בתחום – "לדעת, למדוד, לצמצם, למגן" – ואמר כי "אם מצמצמים את הקרינה מראש, לא צריך את יתר חלקי המשפט". עם זאת, הוא הדגיש שעדיין אין תקינה בתחום.

המשך סיקור המפגש יבוא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים