ציוצים גדולים בטוויטר

הרשת החברתית, שהייתה מזוהה עד כה עם מגבלת 140 התווים המסורתית, בונה תכונה חדשה שתאפשר למשתמשיה לפרסם ציוצים ארוכים יותר ● היכונו ל-10,000 תווים לציוץ

לא נעים. באג בתכונת fleets החדשה של טוויטר

טוויטר (Twitter) החלה שוקלת לאפשר פרסום ציוצים במתכונת ארוכה – עד 10,000 תווים לכל ציוץ. החברה מסן פרנסיסקו, שמספקת מדיה חברתית פופולרית ליותר מ-300 מיליון משתמשים ברחבי העולם, מחפשת שינויים מבורכים שיגרמו לה למשוך משתמשים חדשים ולהגדיל את נפח הפעילות בה.

לפי מקורות רבים ויודעי דבר, הרשת החברתית שהייתה מזוהה עד כה עם דפוס המיקרו-בלוגינג (microblogging) בונה תכונה חדשה שתאפשר למשתמשיה לפרסם ציוצים ארוכים יותר מאלו בעלי מגבלת 140 התווים המסורתית. החברה מתעתדת להשיק את האפשרות החדשה לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה החדשה. עדיין לא ידוע איזו מגבלת תווים בדיוק תכיל האפשרות החדשה, אבל מדובר כנראה באופציה לפרסם עד 10,000 תווים לציוץ, כך לפי אותם מקורות. מדובר למעשה באותה מגבלת תווים שבה החברה משתמשת לכלי ההודעות הפרטיות שלה, ה-Direct Messages, כך שלא מדובר בהפתעה מוחלטת. אגב, אתר Re/code דווח לראשונה על כך שטוויטר בונה מוצר דומה כבר בספטמבר.

נכון לעכשיו בודקת טוויטר גרסה של המוצר שבה מופיעים הציוצים באותה הדרך שבה הם מתפרסמים עד כה, זאת אומרת – במתכונת 140 התווים – בתוספת סוג של קריאה לפעולה שמציעה צפייה בתוכן נוסף שאותו לא ניתן בינתיים לראות. במצב זה, לחיצה על הטוויטים תרחיב אותם כדי לחשוף את המשכם. הרעיון העומד מאחורי הפרסום במתכונת הזו הוא לשמור על המראה והתחושה בציר הזמן המוכר ללקוחות. בינתיים כיוון העיצוב הזה אינו בהכרח הסופי, כך דיווחו המקורות שהוסיפו והבהירו גם כי בכל הקשור לציוצים המורחבים, טוויטר גם עובדת על תכנית להתמודדות עם בעיית דואר הזבל הפוטנציאלית שעלולה להתעורר עם ההרחבה.

להתניע צמיחה רבה של משתמשים

היבט העיצוב הוא נושא מפתח בבניית הכלי החדש – הפיכת הציוצים לגדולים יותר על-ידי הוספת יותר תוכן או תמונות גדולות תפחית כנראה את מעורבות המשתמשים בפעילות ברשת, זאת לפי מקור אחד. ואכן בהתייחסות לוגית למצב – אם הציוצים תובעים זמן קריאה ממושך או תופסים מקום רב יותר על המסך של המשתמשים, סביר להניח שהגולשים יגיעו לקריאה או התעסקות עם פחות מהם. זאת הסיבה לכך שטוויטר מנסה להוסיף עוד תוכן מבלי לשבש את הדרך שבה הורגלו המשתמשים לגלול את ציר הזמן שלהם.

קשה לדעת מה יעשה שינוי מגבלת התווים לטוויטר. כבר זמן מה שמנכ"ל החברה, ג'ק דורסי, מחפש דרכים להתניע צמיחה רבה של משתמשים. בכדי שהדבר יקרה סיפקה החברה מספר עדכוני מוצר למשתמשיה, כולל כלי חדש לתיעוד אירועים שנקרא Moments. בנוסף, במסגרת חיפוש אטרקציות חדשות או רענון למוצר הקיים, התעסקה טוויטר גם עם הרעיון של שינוי ציר הזמן שלה כך שיופיע בהיפוך כרונולוגי, ומדובר בהחלט על תכונת ליבה אחרת של הרשת המצויצת. כל זה כנראה לא עובד בינתיים, וגם אין כל ערבות שהרעיון לספק למשתמשים יותר שטח נדל"ן לחלוק עליו את המחשבות שלהם יספק מענה לצורך בעוד לקוחות.

ובכל זאת, מדובר בעדכון חשוב בכל הנוגע במה שהוא מייצג: נכונות לשנות את אחת מתכונות המוצר הבסיסיות ביותר. מגבלת 140 התווים נמצאת בסביבה מאז לידתה של טוויטר ומהווה חלק מאישיות המוצר. הרחבת המגבלה הייחודית הזו היא סימן לכך שטוויטר ודורסי מוכנים לעשות שינויים רציניים בתקווה לפתות משתמשים חדשים.

תאריך ההשקה כמו גם מגבלת התווים טרם נקבעו סופית ויכולים עדיין להשתנות לפני שהם מגיעים אלינו כמוצר הסופי. דובר החברה סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים