פוג'יטסו מפצלת את עסקי ה-PC שלה

שתי החברות החדשות ייקראו Fujitsu Client Computing לעסקי המחשוב ו-Fujitsu Connected Technologies למובייל

פוג'יטסו

התפתחות מדאיגה נוספת בהקשר לשקיעה הנמשכת של תעשיית ה-PC: היצרנית פוג'יטסו (Fujitsu) הודיעה כי היא מפצלת את עסקי ה-PC שלה – הן נייחים והן ניידים, ואת עסקי המובייל שלה לחברות נפרדות שימשיכו עם קווי המוצרים הידועים שלהם.

שתי החברות האלה ייקראו מעתה Fujitsu Client Computing לעסקי המחשוב, ו-Fujitsu Connected Technologies לעסקי המובייל.

המהלך של החברה מזכיר את מה שעשתה מתחרתה סוני (Sony) עם קו מוצרי ה-VAIO שלה, ואף יכול להיות רמז להתרחשויות עתידיות בתעשיית המחשוב כולה. בניגוד לסוני, שמכרה לחלוטין את עסקי VAIO, שתי החברות של פוג'יטסו נותרות בבעלותה. הדבר מותיר בידה את החופש להתמקד במוצריה האחרים, כמו פתרונות אחסון ועוד.

בהודעתה, מסבירה פוג'יטסו את הסיבות למהלך, ואומרת, כי "נעשה קשה יותר ויותר להשיג בידול במוצרים, וגברה התחרות ועלייתם של ספקי ענק גלובליים". העובדות האלה אכן הראו שחיקה ברווחיותה של פוג'יטסו וירידה במספר המחשבים הנמכרים לפי הדו"חות שפרסמה.

לא מאמינים בשוק המחשבים והמובייל

השחיקה ברווחיות בשנים האחרונות גרמה לכך שבפוג'יטסו כבר לא מאמינים בשוק המחשבים והמובייל. ב-2015 פוג'יטסו מכרה 4.2 מיליון מחשבים אישיים, לעומת 4.7 מיליון ב-2014. ההיפרדות מהחטיבה היא ככל הנראה ניסיון למכור את הפעילות.

לפי התיאוריה המקובלת, חברות מפרידות עסקי חטיבות לחברות נפרדות כדי לאפשר להן מרחב פעולה יצירתי יותר, מו"פ ועוד, אך נראה שכאן אין זה המצב.

סיבה אחת לכך יכולה להיות השמועות האחרונות באשר למיזוג שלוש יצרניות מחשבים שהיו הגדולות ביותר ביפן בעבר, וכיום נאבקות על קיומן – טושיבה (Toshiba), פוג'יטסו ו-VAIO. לפי השמועות, החברות האלה מצויות בהליך של משא ומתן לאחד את עסקי ה-PC שלהן. הצעד של פוג'יטסו יאפשר כעת לחברה המפוצלת להצטרף ליוזמה. סיבה נוספת להפרדת עסקי המחשבים יכולה להיות כוונה למכור את הפעילות.

בהקשר לעסקי המובייל הנפרדים, יש הרואים בצעדה של פוג'יטסו אות מבשר רעות לתעשייה היפנית הכללית. גם אצל סוני, עסקי המובייל ומותג ה-Xperia שלה הם נושא למכירה פוטנציאלית כמעט מדי שנה. למרות שנתח השוק של פוג'יטסו בתחום הסמארטפונים אינו גדול, בייחוד גלובלית, הדבר משקף את תנאי השוק הקשים עבור יצרניות סמארטפונים קטנות יותר, הן ביפן והן באזורים אחרים בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים