פול מיראז' מגיע לישראל להשקיע ביזמים בגילאי 45 ומעלה

קרן מיראז', בראשה עומד המיליארדר הפילנתרופ, תעניק 100 אלף דולר ליזם מתחום ההיי-טק, הביו-מד או בטחון המולדת שיציג את הרעיון עם הפוטנציאל המסחרי הגבוה ביותר ● מיראז' אף יסייע לזוכה בחיבור עם אנשי ממשל, אנשי עסקים ומנהלי קרנות בארצות הברית

מימין: פול מיראז', ד"ר נחשון מרגליות וישי אייזיק, מנהל קרן מיראז'. צילום: אביב חופי

אם במקרה אתם מעל גיל 45 ויש לכם רעיון מגירה שטרם מימשתם עם פוטנציאל עסקי בינלאומי, המיליארדר והפילנטרופ האמריקני, פול מיראז', יקיים בפעם השלישית בישראל את תחרות היזמים "+Entrepreneurs 45", בסיומה יעניק 100 אלף דולר, ליזם בן ה-45 ומעלה שיציג רעיון, טכנולוגיה או המצאה בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר להבשיל לכדי עסק מסחרי ורווחי, גם אם אינו בשלבי מימוש.

הצלחתה של התחרות בשנתיים האחרונות מבחינת היקף הנרשמים, התגובות שנרשמו וההצלחה של הזוכים, הניעה את מיראז' ומנהלי קרן מיראז' (Merage) שייסד, לקיים את התחרות גם השנה ובאותה המתכונת. קרי, פתיחתה בפני יזמיות ויזמים בגילאי 45 ומעלה שבעידן החדש מקבלים פחות מקום בשוק ההיי-טק וזאת על אף השכלתם, ניסיונם הרב, כישוריהם והידע שצברו.

לדברי ישי אייזיק, מנהל הקרן, "בשנתיים הראשונות של התחרות בישראל נרשמו אלפי יזמים שלפחות אחד מחברי הצוות הוא בגיל 45 ומעלה. נתונים אלו המחישו לנו הלכה למעשה את הצורך העז שקיים בישראל בקרב בני 45 ומעלה, לנסות ולהתחיל משהו חדש באופן עצמאי, בין אם זה במקביל לעיסוקם הנוכחי או במקומו". עוד מוסיף אייזיק כי "חלק מהיזמים לוקחים את ההשתתפות למקום של הובלת יזמות, אבל מרביתם מתייחסים לזה כאסמכתא לרלוונטיות של הכישורים והניסיון שלהם למעגל העבודה התובעני".

הזוכים בתחרות Entrepreneurs 45+ 2014 היו ד"ר נחשון מרגליות, אורי איינהורן ויובל רז, מייסדי הסטארט-אפ OffLA. השלושה פיתחו מערכת ייחודית הכוללת מנוע זיהוי ייחודי באמצעותו ניתן לבדוק אם העסקה שבוצעה חשודה בהונאה. אם היא אכן חשודה, המערכת יודעת להפעיל תהליך הזדהות או לחסום את הארנק הדיגיטלי מלבצע את העסקה.

ליווי מנטור עסקי עד הגמר

שנתיים לאחר הזכייה בתחרות, OffLA הינה חברת הסטארט-אפ היחידה מתעשיית הפיננסים בישראל שזכתה מטעם האיחוד האירופי להכרה בטכנולוגיה שלהם כ"מהפכנית", ולמענק של שני מיליון יורו מטעם תוכנית Horizon 2020. לחברה יש לקוח ענק אחד והיא נמצאת במשא ומתן מתקדם עם לקוחות נוספים שמבקשים להטמיע את הטכנולוגיה שלה.

הזוכה בתחרות בשנת 2015 היא NiNiSpeech: ד"ר יאיר שפירא; פרופסור יואב מדן, ד"ר לביו-הנדסה רפואית; וד"ר עופר אמיר, ראש החוג להפרעות תקשורת באוניברסיטת תל אביב, שפיתחו אפליקציית מובייל שתסייע בטיפול בגמגום.

החברה השלימה סיבוב גיוס ראשון, שכלל משקעי קרנות בישראל ובארצות הברית. כמו כן, החברה השלימה בהצלחה את הפיילוט והשיקה את הפיתוח בנובמבר האחרון. בימים אלה נמצאת החברה במגעים עם קלינאות תקשורת ומכונים לחקר המוח מהמובילים בארצות הברית, גרמניה, פורטוגל וישראל.

בין חברי הוועדה המייעצת, השופטים והמנטורים הפועלים בשיתוף עם קרן מיראז': אורי אדוני, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) לשעבר ושותף בקרן JVP; חמי פרס ורמי קליש מ-Pitango; איל חומסקי, מנכ"ל קבוצת אדלר חומסקי; אלן סלרס, שותף בכיר ב-SAIL Capital Partners; גבי צ'רטוק, יזם טכנולוגי וחברתי; ודרור דליות, משפטן ואיש עסקים.

מועמדות תוגש עד ה-15 בינואר דרך האתר. להרשמה לחצו כאן.

צוות שגיבשה הקרן יבחר 50-60 מציעים, שיעברו ראיונות, שבסופם ייבחרו עשרת הפיינליסטים אשר יזכו לליווי מנטור עסקי עד הגמר, שייערך בחודש מאי בתל אביב, ובו ישפטו בכירים במשק הישראלי-אמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים