Facebook Dislike – ונדליזם על מטה פייסבוק אירופה

מה עוללו לגרמנים צוקרברג וצוות החברה שממוקם במדינה האירופית, שהצדיק השחתת רכוש וריסוס כתובת גרפיטי אדומה על קיר המטה בהמבורג?

ונדליזם באירופה. Facebook dislike

בסוף השבוע האחרון נמסר ממשטרת גרמניה שיותר מתריסר ונדליסטים גרמו נזק למטה פייסבוק (Facebook) אירופה בהמבורג. ההשחתה כללה שבירת זכוכיות, וריסוס בצבע אדום שבו נכתב בגדול על הקיר החיצוני של הבניין – Facebook Dislike.

כ-20 לובשי שחורים וחבושי ברדסים עומדים מאחורי המתקפה שהתרחשה בלילה, והעניין נמצא בטיפול המשטרה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). נוסף לכתובת השליכו התוקפים פצצות צבע והסבו נזק לדלתות וחלונות, כך לדברי השלטונות.

על פי דובר הרשת החברתית לא היו נפגעים והסיבה למהומה ולמתקפה עדיין לא ברורה. הדובר הוסיף ואמר: "אנו יכולים לומר כי לא הייתה שום הפרה של החוק הגרמני על ידי פייסבוק או עובדיו".

למרות הוונדליזם (והברדסים) אפשר שהייתה זו דרכם של התוקפים למחות על נושא חשוב ביותר. האירוע קשור ככל הנראה, בכישלונו, לכאורה, של מרטין אוט, מנכ"ל פייסבוק אירופה, להסיר דברי שטנה גזעניים שפורסמו ברשת הגרמנית. נגד התנהלותו של אוט במקרה המדובר מתנהלת כיום חקירה שבנוגע אליה סירב דובר החברה להגיב עד כה.

לאחרונה הודיעו פוליטיקאים וסלבריטאים גרמנים כי הם מודאגים מהעלייה בתגובות, בפוסטים ובהתייחסות השלילית לזרים שמופיעה בגרמניה, בפייסבוק בפרט ובמדיה החברתית בכלל, כל זאת במדינה שנאבקת להתמודד בהצלחה עם זרם הפליטים שהגיע אליה לאחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים