מלחמת הכוכבים: ג'ף בזוס רוצה לשלוח את דונלד טראמפ לחלל

המועמד הרפובליקני טען שהבעלים של אמזון רכש את הוושינגטון פוסט כדי לרמות ולהקטין את שיעור המס שהיא אמורה לשלם ● בזוס לא נשאר חייב

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

איש העסקים והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לעג בטוויטר (Twitter) לג'ף בזוס על החוש העסקי שלו, והבעלים של אמזון (Amazon) ושל הוושינגטון פוסט (Washington Post) לא נשאר חייב. הוא החזיר ציוץ בו כתב כי בכוונתו להושיב את טראמפ על רקטה מתוצרת בלו אוריג'ין (Blue Origin), בתקווה שהשילוח ינחית אותו בחלל.

לטראמפ, שמקווה להיות הנשיא הרפובליקני הנבחר, יש כנראה עניינים לא פתורים עם הוושינגטון פוסט – שכמו רבים מעיתוני ארצות הברית, טוען שהמדיניות והאישיות שלו נעים בין המגוחך לפשיסטי. שעה לפני שטראמפ החל בסדרת הציוצים בטוויטר שבהם תקף את מייסד אמזון, התפרסם בוושינגטון פוסט מאמר דעה בו נכתב שטראמפ הוא ה-"גיימרגייט" של הפוליטיקה הרפובליקנית. נראה שהמועמד העשיר לא הוחמא במיוחד מהמאמר וייתכן שזו הייתה הסיבה למתקפת הטוויטר שניהל נגד בזוס.

בציוצים שלו כתב טראמפ כי אמזון היא חברה לא רווחית וטען שרכישת הוושינגטון פוסט שביצע בזוס נועדה לצורך תרמית שמטרתה להקטין את שיעור המס שאמזון אמורה לשלם לממשל הפדרלי. הוא הוסיף וכתב: "הוושינגטון פוסט מפסיד כסף (בניכוי מס) ונותן לבעלים שלו, ג'ף בזוס, את הכוח לדפוק את הציבור באמצעות מיסוי נמוך של אמזון! זהו פשוט מקלט מס ענק". בפרסום נוסף צייץ טראמפ: "אם אמזון הייתה נדרשת לשלם שיעור מס הוגן, המנייה הייתה מתרסקת והחברה הייתה מתפוררת כמו שקית נייר. הונאת הוושינגטון פוסט מצילה אותה!"

מהצד השני - ג'ף בזוס. צילום: סטיב ג'ורבטסון, ויקיפדיה

מהצד השני – ג'ף בזוס. צילום: סטיב ג'ורבטסון, ויקיפדיה

בזוס, שכנראה התרגש הפעם במיוחד מהדברים, השיב, לשם שינוי, בטוויטר – זו הייתה רק הפעם החמישית שבה פרסם ציוץ, מאז שפתח את חשבונו ברשת החברתית ב-2008 (!). בפרסום כתב בזוס: "סוף סוף דונלד טראמפ תקף אותי", והבטיח לשמור לטראמפ מקום על רקטה של בלו אוריג'ין – חברת החלל שייסד ושבחודש שעבר הצליחה להנחית טיל ששוגר לחלל. הציוץ זכה לתוספת ההאשטאג "לשלוח-את-דונלד-לחלל" (sendDonaldtospace#).

כדי להניח את דעת הקוראים המודאגים נאמר שלרוב נוטה אמזון להרוויח, על אף שלעתים קרובות הרווח אכן קטן יחסית להכנסות החברה. באשר לבזוס, יש לדעת כי הוא בעליו של הוושינגטון פוסט באופן פרטי, כך שלרווחים או להפסדים שלו אין השפעה על המס שמשלמת אמזון. מהדברים ניתן להבין שהציוצים של טראמפ היו סתמיים ונועדו בעיקר להקניט. בנוגע לבלו אוריג'ין – יתכן שההצלחה בהנחתת הרקטה בחזרה על כדור הארץ לא תשוחזר, כי עושה רושם שבזוס יעדיף שבפעם הבאה, המסלול של הטיל שדונלד טראמפ עליו יהיה לכיוון אחד בלבד – בלי חזור.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבנר אליהו ראם

    על ישראל להזמין את טראמפ לפני הבחירות, ולאסור על קלינטון ועל הקלינטונית לבקר בישראל, לפחות עד שפולארד יורשה לבוא לישראל. הזמנתו של קלינטון לעצרות זיכרון לרבין רק מבזות את זכרו של רבין: https://www.youtube.com/watch?v=5sYcpBPXEVU

אירועים קרובים