יד ושם העלה תערוכה מקוונת העוסקת בציון חג החנוכה לפני השואה, בתקופתה ולאחריה

בתערוכה ניתן למצוא תצלומים המתעדים טקסי הדלקת נרות, חנוכיות וסביבונים מאוסף החפצים של יד ושם, עדויות של ניצולים המספרים על ציון החג בגטאות ובמסתור וגלויות מהתקופות השונות הקשורות לחג חנוכה

אמסטרדם, הולנד, חנוכיה, 1935. קרדיט: ארכיון התצלומים של יד ושם

אתר יד ושם  העלה תערוכה מקוונת בעברית ובאנגלית המציעה מבט על הדרכים שבהן ציינו היהודים את חג החנוכה לפני השואה, במהלכה ובתקופה שאחריה, במחנות העקורים ובבתי הילדים שהוקמו לאחר המלחמה. בעזרת עדויות, חפצים ותצלומים מאוספי יד ושם, התערוכה מאירה גם את הניסיון לציין את חג החנוכה למרות המציאות הקשה בתקופת השואה.

בתערוכה המקוונת ניתן למצוא תצלומים המתעדים טקסי הדלקת נרות, חנוכיות וסביבונים מאוסף החפצים של יד ושם, עדויות של ניצולי שואה המספרים על ציון חג חנוכה בגטאות ובמסתור, גלויות מתקופה השואה, מהתקופה שלפני, וכן ממחנות העקורים לאחר השואה הקשורים לחג חנוכה.

וסטרבורק, הולנד, הדלקת נר שביעי של חנוכה. קרדיט: ארכיון התצלומים של יד ושם

וסטרבורק, הולנד, הדלקת נר שביעי של חנוכה. קרדיט: ארכיון התצלומים של יד ושם

עוד ניתן לפגוש את הניצול יחזקאל הרשטיק כשהוא מספר על הדלקת נרות בעת צעדת הגירוש למחנות, ואת הניצולות אדית (רוטשילד) וייס וזיסל-שרלוטה באום (פליישמן) כשהן מספרות על יצירת חנוכיה ונרות מחוטי בד במחנה עבודה.

הצפייה בתערוכה נותנת למשתמש  חוויה ייחודית, עדכנית ומזמינה.

יש לציין כי גם את ראש השנה ויום הכיפורים ציין האתר באמצעות תערוכה מקוונת של פריטים שקשורים למועדים הללו ונוצרו באירופה לפני השואה, במהלכה וזמן קצר לאחר שהסתיימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים