גוגל רוצה את הדם שלכם

ענקית הטכנולוגיה גולשת מתחום האינטרנט, ועכשיו היא מעוניינת להשתלט על הפחד של רבים מאיתנו ● החברה ממאונטיין וויו, קליפורניה, רשמה כפטנט מכשיר חדשני ללא-מחט ששואב דם לבדיקה

לא צריך יותר לעצום עיניים? צילום: BigStock

קודם היא השיגה את המידע הפרטי שלנו, ועכשיו במהלך-כמעט-טבעי-אבל-מעט-מטריד את דמנו – גוגל (Google) רשמה פטנט על מכשיר לשאיבת דם ללא מחט, שקהל היעד שלו הוא, לדוגמה, אנשים סוכרתיים אשר מחויבים לבדיקת רמת הגלוקוז בדמם על בסיס קבוע.

הפטנט, שעליו נודע ב-3 בדצמבר, מתאר מכשיר שעושה שימוש ב"זינוק פתאומי של גז" כדי לייצר מומנטום מיקרו-חלקיקי שידקור קלות את העור של הנבדק. כתוצאה מכך תשתחרר כמות מיקרו של דם, שישאב לתוך צינורית קטנה בכמות מספיקה לצורך הבדיקה.

באיורים שהציגה החברה לרשם הפטנטים ניתן לראות שתי דוגמאות של אב-טיפוס: האחת נראית כמו מכשיר קלאסי לשאיבת דם עצמית, כזה שמצמידים אל קצה האצבע, ולצידה גם מכשיר בעיצוב שונה שמתפקד בדרך אלטרנטיבית ושואב את הדם בכלל ממפרק היד. כשמעיינים בפרטים מגלים שגוגל בכל זאת מחברת את המכשיר לתחום התכנות, שכן לצד האיורים ציינה החברה כי במכשיר השני והאלטרנטיבי יכולים להשתמש ידנית או לתכנת אותו כך שישאב דם באופן אוטומטי אחת לזמן מה.

עתידו של המכשיר עדיין לא ברור, כמו גם פיתוחו שעדיין תלוי ועומד. דובר החברה התייחס לדברים בתשובה לשאלת אתר האינטרנט The Verge ואמר כי "אנחנו בעליהם של פטנטים רשומים שכוללים מרחב גדול של רעיונות – חלק מהרעיונות הללו קורמים עור וגידים והופכים למוצרים או לשירותים אמיתיים, אחרים – לא. הפטנטים שאנחנו רושמים לא מנבאים בהכרח על הכרזות בדבר מוצרים פוטנציאליים לפיתוח".

הפטנט הוגש לרשם הפטנטים כבר בשלהי מאי 2014, הרבה לפני שגוגל התכנסה תחת מטריית אלפבית (Alphabet) ב-10 באוגוסט השנה. בהודעה על כינון חברת ההחזקות הצביע מנכ"לה, לארי פייג', על העובדה ש"חברות שיפעלו תחת אלפבית יהיו בחלקן רחוקות בהחלט מעיסוקה המרכזי של החברה בתחום האינטרנט".

"למה כוונתנו ברחוקות?" כתב פייג' בהודעה של אלפבית וסיפק את הדוגמאות: "Life Sciences ששוקדת על פיתוח עדשות מגע ייחודיות לסוכרתיים ו-Calico שמתמקדת בפיתוחים לצורכי הארכת חיים". בהתחשב בכך, מכשיר בדיקת הדם נטול המחט, בהנחה שאי-פעם יראה את אור היום, משתייך במובהק לאלפבית אחזקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים