כשיהודה המכבי ומתתיהו החשמונאי שוחחו בווטסאפ

לכבוד החנוכה, מקדמים במוזיאון ארצות המקרא את אירועי החג באמצעות שיחת ווטסאפ בין בני המשפחה הלוחמת, בה הם מספרים על הגזירות, הקרבות ונס פך השמן

מוזיאון ארצות המקרא. צילום: מתוך ויקיפדיה

הרבה מדובר על החיבור בין החדש לישן, אלא שבמוזיאון ארצות המקרא בירושלים לקחו את הדברים צעד אחד קדימה ומחברים בין החדש לעתיק: במוזיאון החליטו לקדם את אירועי החנוכה המתקיימים בו באמצעות שיחת ווטסאפ (WhatsApp) בין החשמונאים.

בשיחה מצ'וטטים בני המשפחה, בין היתר מתתיהו החשמונאי, אלעזר החורני, שמעון התרסי וכמובן – יהודה המכבי, ומספרים דרכה את סיפורו של החג, בצורה שמותאמת לימינו.

הכול מתחיל מצילום של גזיר העיתון בו מתפרסמת הידיעה על הגזירות שהטילו היוונים על היהודים. בימי החשמונאים עוד לא הומצא הדפוס, ובמוזיאון ארצות המקרא החליטו "ללכת" על עיתון ישן קצת פחות (אם כי הוא כבר נסגר) – על המשמר. לאחר מכן מתואר מהלך האירועים, כולל תמונות, סרטונים והודעה שמבקשת "די להעביר סרטונים כאלו! זה לא מתאים וכבר כמה לוחמים ומשפחות קיבלו אותו" – הודעה שמתקשרת לעובדה שבצוק איתן, כמה משפחות קיבלו מידע על מות יקיריהן בווטסאפ, לפני ההודעה הרשמית מצה"ל.

ווטסאפ מימי קדם

ווטסאפ מימי קדם

לקראת חג החנוכה, המבקרים במוזיאון יוכלו לצפות במוצגים יווניים אותנטיים, בהם מטבעות הלניסטיים שהוטבעו עבור אנטיוכוס עם הכיתוב "האל המתגלה", כפי שכינה עצמו, וכלי חרס עליהם מוטבעות חנוכיות ומנורות מתקופות שונות בהיסטוריה של העם היהודי.

כמו כן, יוזמנו המבקרים – ילדים והורים – למסע לאיתור המנורה החדשה בעזרתם של שמעון החשמונאי, הלוחשת לשמנים והטבח המבולבל. בנוסף, מדי יום בשעה 12:00 ייערך בו מופע של ד"ר מולקולה, שישלב ניסויים מדעיים וקסמים, ויגולל את סיפורו הקסום של חג החנוכה ונסיו. יצוין כי במהלך החג יהיו הכניסה למוזיאון והפעילויות השונות ללא תשלום.

אורית לב שגב, סמנכ"לית מוזיאון ארצות המקרא, ציינה כי "החשמונאים הצליחו למרוד באחת הממלכות הגדולות והמשמעותיות שהיו קיימות – הממלכה היוונית ההלניסטית. בחרנו לנסות להציף את סיפורם בחג החנוכה הזה בדרך יצירתית והומוריסטית, המתחברת לתקשורת הרווחת בימינו אנו – הווטסאפ. אנחנו משתדלים לפעול בדרכים מגוונות ויצירתיות על מנת ליצור חיבור עכשווי, רלוונטי וחווייתי לתכנים ההיסטוריים ולמורשת, ולהעניק להם זווית חדשה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים