אפליקציה חדשה של פייסבוק תפציץ אתכם בהתראות לוהטות

בשורה למי שאוהב שפע של התראות וידיעות קופצות בנייד שלו: Notify תספק לטלפון החכם שלכם את כל האקסטרה-אקשן שמשתמשים זקוקים לו

Notify

Notify היא אפליקציה חדשה שהושקה למכשירי iOS, ובינתיים רק בארצות הברית, נועדה לספק למשתמשים המכורים לזמזומי העדכונים בנייד התראות בזמן-אמת על נושאים בוערים החל עדכוני מחדשות, המשך במזג-אוויר וספורט וכלה בטריילרים של סרטים חדשים. היא אפילו יכולה להודיע על עסקות קופונים שוות וחדשות.

הבחירה על מה יתקבלו התראות היא בידי המשתמש שאמור להגדיר את העדפותיו לקבל עדכונים מתוך רשימה של מבחר מקורות שונים הכוללים אמצעי מדיה – עיתונים ומגזינים וערוצי טלוויזיה למשל, וכמובן אתרי אינטרנט שונים.

Notify היא הוכחה להתעניינות של הרשת החברתית המשפיעה בעולם בכניסה לתחום החדשות המתפרצות. ייתכן שהענקית ממנלו פארק מעוניינת להתחרות בטוויטר (Twitter) בתחום זה, אולם בניגוד אליה, כפי שכבר תואר, הרשת יותר דומיננטית בקביעת מקורות הידיעות ואינה מאפשרת למשתמשים אוטונומיה מלאה בכל הנוגע לשאלה מניין יתקבלו ההתראות למכשיריהם.

כרגע מציעה Notify כ-70 מקורות תוכן שאיתם נחתם הסכם לשיתוף פעולה. בין השאר נכללות בחותמות ספקיות תוכן כדוגמת: CNN, CBS, בלומברג (Bloomberg), ניו יורק טיימס (New York Times), פוקס ספורט (Fox Sports), ווג (Vogue) ואחרות.

מי מעוניין בעוד התראות?

האפליקציה החדשה, שאינה חלק אינטגרלי מפייסבוק (Facebook) אלא אפליקציה עצמאית לגמרי שכל עיסוקה בהתראות מסך נעילה, שונה גם מה-RSS המוכר באופן מהותי, וזאת מכיוון שאין בה תכנים אלא אפשרות ללחיצה על ההתראה אשר מעבירה את המשתמש אל המקור שפרסם אותם. אם אין למשתמש זמן לקרוא את התוכן וברצונו לחזור אליו, ביכולתו לשמור דרך Notify את המאמר המעניין לזמן נוח מאוחר יותר מבחינתו.

שמועות על פיתוח אפליקציית ההתראות החמות נפוצו עוד בקיץ, בזמן ש-Notify עוד הייתה בשלבי הפיתוח הראשונים שלה, ואולם מסתמן כי פייסבוק הושפעה מתגובות חיוביות שזכתה להן על ה-Instant Article שהשיקה, והזדרזה גם עם השקת Notify, כך לפחות טוען ה-Financial Times.

האפליקציה החדשה מצטרפת בזאת אל מספר אפליקציות חדשות שהשיקה פייסבוק בעת האחרונה, בכללן אפליקציית שיתוף התמונות Moments, אפליקציית Groups, המיועדת לצורך ניהול קבוצות, וכן אפליקציית המסרים Slingshot. לא ברור כרגע אם משתמשים יהיו מעוניינים באמת בעוד התראות שיצטרפו אל אלו שמגיעות תדיר לניידיהם מהמייל, מהווטסאפ (WhatsApp), מהאינסטגרם (Instagram) ומיתר הגורמים השונים, וכן לא נהיר מה האינטרס הפיננסי של החברה בהשקת האפליקציה, מאחר שהיא נפרדת מהרשת החברתית לחלוטין, אבל יתכן בהחלט שפייסבוק מבינה משהו על הפוטנציאל של Notify שכולנו נלמד רק בהמשך הדרך.

לעת עתה טרם התבשרנו אודות גרסת האפליקציה לאנדרואיד או בנוגע למועד הפיכתה לזמינה בכל רחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים