האם בגלל האנדרואיד הפיד בפייסבוק לא ינוח לרגע?

מודאגים שמא תפסידו חדשה או פוסט ויראלי? מעכשיו, באפליקציית הרשת החברתית באנדרואיד, ייטען הפיד במהירות, גם כשהחיבור אטי

פיד הפייסבוק בערנות מלאה. צילום: BigStock

אם אתם בעלי טלפונים חכמים המבוססים על מערכת אנדרואיד, ואם אתם שייכים לקבוצת הגולשים העצומה שלא יכולה להעביר דקה מבלי להתעדכן ולזכות בהצצה בפיד הפייסבוק (Facebook), הרי שהבשורה הבאה תלהיב אתכם כנראה – שיפור בטעינת הפייסבוק באנדרואיד יביא לכך שגם כשהחיבור לרשת מואט, הפיד עדיין יעלה מהר.

הרשת החברתית פיתחה מקור פתוח (Network Connection Class) שעוזר לאפליקציות לאבחן עד כמה מהיר החיבור של המשתמש. לדוגמה, במהירות של 2 ג'יגה תתחיל פייסבוק לאסוף את המידע של הפרסומים החדשים – תמונות, שיתופים או פוסטים – בזמן שאתם מעיינים בפוסט קודם.

מהחברה נמסר כי בנוסף פותחה דרך לברירת ומיון התכנים, כך שהחשובים שבהם ייטענו ראשונים. משמעות הדבר היא שכל מנגנון הטעינה של הפייסבוק אמור להיות מעתה זריז ואף חכם יותר. אם למשל אדם ממתין לטעינת תמונה במלואה, תהיה זו המטלה הראשונה שהפייסבוק תטען, לפני העלאתם של תכנים אחרים.

עוד ציינה החברה כי מעכשיו היא תעשה שימוש בפורמט JPEG מתקדם המציג קודם כל גרסה באיכות ירודה יותר של התמונות בפיד, בזמן שהגרסה האיכותית יותר שלהן נטענת ברקע. הדבר יסייע בהפחתת זמן ההמתנה אשר נדרש עד שניתן לצפות בתכנים.

במקומות ומקרים שבהם החיבור איטי במיוחד, עד כמעט אפסי, תציג מעתה פייסבוק פרסומים שנטענו כבר בעבר, במקום מסך ריק. התכנים הללו ייטענו מהזיכרון במקום שימשכו שוב מהענן. התגובות והלייקים החדשים שהתווספו לתכנים בזמן שהרשת הושבתה ייטענו ברגע שהחיבור יחזור.

תקוותה של פייסבוק היא שהשיפורים הנוכחיים יאפשרו לחברי הרשת החברתית לזכות בשירותיה בכל עת וזמן, ובנוסף מכוונת האופטימיזציה של ביצועי הפייסבוק להרחיב את התפוצה של שירותי הבסיס החינמיים שלה לשווקים מסחריים מתעוררים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים