פייסבוק משדרגת את ה-Notes

גרסה משודרגת וניסיונית של אופציית ה"רשימות" התגלתה כהצלחה ותהפוך לחלק בלתי נפרד מהרשת החברתית ● כך מסרה הממלכה הצוקרברגית ביום ו' האחרון ● האפשרות לשימוש בשירות בגרסה המרועננת פתוחה וזמינה לכל כבר עכשיו.

החיים היפים. פייסבוק. צילום: BigStock

אחרי שנים של התעלמות מוחצת מהאופציה של ה-Notes – שהעדכון המהותי האחרון שלה התרחש בשנת 2010 – ולאור התעסקותה של פייסבוק (Facebook) בפיתוח תכונות פרסום לאמצעי תקשורת ברשת, עושה רושם שבחברה החליטו שיש טעם לעודד את 1.25 מיליארד המשתמשים ברשת החברתית הפופולרית, לעשות בה שימוש גם כבלוג לפרסומים אישיים נרחבים.

על אף שה-Notes החדשה עדיין "שלדית" למדי, העדכון הנוכחי מספק מספר אפשרויות-חובה למעוניינים בפרסום פוסטים בסגנון בלוגי: מעתה יעמוד לרשות המשתמשים סט כלים לעיצוב טקסטים, וביניהם כותרות, הבלטת ציטוטים, מספור סעיפים ועוד. כמו כן ניתן יהיה להוסיף לכל פרסום תמונה. משתמשים יוכלו גם להשמין או להטות את הגופן בפוסט שלהם, וכן להוסיף לו קו תחתון, אבל את האפשרויות הללו יוכל המפרסם להפעיל רק באמצעות המקלדת ולא יהיו בעבורם כפתורים המובנים ב-Notes.

כמה מאפשרויות העיצוב החדשות והאפשרות להטמיע תמונות בפרסומים היו זמינים גם בגרסאות עבר של ה-Notes, אולם העיצוב המחודש – עם גופן חדש וממשק בעל נראות מוצלחת בהרבה, המזכירה יותר בלוג מאשר סתם מקום לפרסם בו פוסטים ארוכים – הופך את אפשרות הרשימות לאלגנטית בהרבה, ולכן ייתכן שגם למושכת יותר.

הרשימות המחודשות מזכירות למדי את ה-Medium – מיזם הבלוגינג שהוא יוזמה של איב וויליאמס, ממייסדי טוויטר (Twitter). משתמשי פייסבוק מוזמנים לצפות ברשימות החדשות באתר ובאפליקציה, אבל יצירת רשימות בדרך החדשה אפשרית כרגע רק באמצעות האתר, ולעת עתה לא נמסר מטעם החברה מתי יתווסף השדרוג גם למפרסמי הרשימות באפליקציה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים