מדוע סנאפצ'ט החליטה לגבות כסף על צפייה חוזרת בסנאפס?

מדובר במהלך תמוה משהו, מאחר שכמעט בכל תוכנה או אתר המאפשרים צפייה בקטעי וידיאו ניתן לעשות זאת שוב ושוב ללא הגבלה או דרישת תשלום ● אז מה בעצם קרה?

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

בשורה מתסכלת לחובבי השידורים החוזרים: אמש (ג') הודיעה סנאפצ'ט (Snapchat) כי בכוונתה לגבות תשלום בעבור הפעלה חוזרת ונשנית של סנאפס של סרטוני וידיאו. אפליקציית השיתוף מעוניינת כנראה להפוך את משתמשיה למעט מחויבים יותר, כך ניתן ללמוד מהבלוג של החברה. כיום מאפשר השירות הפעלה נוספת אחת ביום לכל סרטון וידיאו שקיבל משתמש, ואולם בקרוב מתכוונת סנאפצ'ט לגבות, כך מסתבר, 99 סנט בעבור שלוש הפעלות נוספות של סנאפ (Snap) וידיאו.

"עד כה סיפקנו אפשרות לצפייה נוספת אחת ביום לכל וידיאו, ותסכלנו את מיליוני המשתמשים שלנו שמקבלים מדי יום אינספור קטעי וידאו השווים יותר מצפייה נוספת", נכתב בבלוג הרשמי של האפליקציה. "אבל עכשיו, לכשנוכחנו שבחירה בהפעלה נוספת היא למעשה מעין מחמאה, הבנו – למה להסתפק בהפעלה נוספת אחת בלבד?"

המהלך של גביית התשלום בעבור הצפיות החוזרות ונשנות בסנאפס תמוה משהו – וזאת מאחר שכמעט בכל תוכנה או אתר המאפשרים צפייה בקטעי וידיאו ניתן לעשות זאת שוב ושוב ללא הגבלה או דרישת תשלום. בכלל, נדמה כי המאפיין הבולט של התכנים המשותפים בסנאפצ'ט הוא היותם ארעיים, כך שלמשתמשים בשירות אין בעצם סיבה אמיתית לרצות לצפות בהם שוב, ובוודאי שלא לשלם על כך.

יתכן שאי-שם בעולם קיימים מיליוני משתמשים של סנאפצ'ט שאכן משתוקקים לשלם 33 סנטים בעבור צפייה חוזרת בסרטון, ואולם אפילו החברה עצמה מודה בבלוג שהמחיר בעבור צפייה הוא אולי מעט יקר. לשמחת המשתמשים הודיעה החברה כי יש באמתחתה חידוש נוסף, בדמות פיתוח המאפשר הוספת איורים לסנאפים, כמו למשל לבבות על העיניים, והפעם מדובר על תוספת חינמית.

עד כה התבססו רווחיה של סנאפצ'ט על פרסומות, והחברה לא נהגה לגבות ממשתמשיה תשלום בשום שלב או על אף אחת מהאפשרויות בשירותיה. לפי דיווחים סירבה החברה להצעת רכישה בסכום של שלושה מיליארד דולר שקיבלה מפייסבוק (Facebook) – והיו אף הערכות על שווי של 19 מיליארד דולר. אולם דיווח אחרון מ-Gawker, המצטט מסמכים פיננסיים שהודלפו, מגלה כי הכנסות החברה בשנה החולפת עמדו על 3.1 מיליוני דולרים בלבד, כך שיתכן שהתכנית לגביית דמי צפייה חוזרת היא מחויבת המציאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים