מי התחזה לתאגיד טארגט והטריל בפייסבוק?

לאחר שהרשת הכריזה כי תפסיק להציג בחנויות שלה אגפי בנים ובנות נפרדים במחלקות הילדים, הגיבו הלקוחות בסערה ובלחץ, ורק בחור אחד ראה זאת כהזדמנות לקחת את הנושא לטיפולו ● הכירו את האקטיביסט הדיגיטלי

טרגט

כך מטרילים באופן אפקטיבי: כאשר טארגט (Target), תאגיד הקמעונות השני בגודלו בארצות הברית, הכריז בשבוע שעבר שמעכשיו יהיו השלטים בחנויות שלו נייטרלים מגדרית ולא יציגו יותר את אגפי ה-"בנים" וה-"בנות" במחלקות הילדים למכירת צעצועים ומצעים, הציבור האמריקני הגיב, כצפוי, בלחץ.

וכפי שמקובל בימים אלה, הוצף עמוד הפייסבוק (Facebook) של התאגיד בפניות של לקוחות ששחררו בו את זעמם על ההחלטה שוברת הקונבנציה. הגולש מייק מלגראד (Mike Melgaard), שהחליט לקחת את הנושא לטיפולו, יצר עמוד פייסבוק מזויף בשם "בקש עזרה" – "Ask For Help" – וענה "מטעם" טארגט על פניות הגולשים, כשהוא מסתייע בלוגו הרשמי של החברה שהפך אותו, כנראה, לאמין במיוחד בעיניי הלקוחות. מלגראד, איש שירות הלקוחות המתחזה, ענה לגולשים הנסערים באופן מצחיק עד דמעות, תוך שהוא מציג טרולינג בסטנדרט גבוה במיוחד בצירוף אג'נדה.

"אני זוכר כילד כמה בקלות הייתי מושפע מבחינה חברתית על ידי החברים שלי והמבוגרים סביבי. ילדים הם מדענים קטנים", אמר מלגראד בראיון להאפינגטון פוסט (Huffington Post). "הם מנתחים במהירות כל דבר באופן שרוב המבוגרים כבר שכחו איך לעשות. יש לכם מושג כמה מזיק הדבר להתפתחותו של ילד קטן, אם הוא או היא חוששים לחקור תחומים אחרים רק משום שהחברה מכתיבה לנו ש-'זה של בנים' ו-'זה של בנות?' למה החובה הזו להכניס את הילדים לסוג כזה של לחץ חברתי?"

בתשובה לשאלה מה גרם לו להחליט להטריל את הגולשים בדף הפייסבוק של טארגט השיב מלגראד: "אני פשוט מוצא כל העת הזדמנויות לומר דברים ולעקוץ עם דעות בנושאים שנויים במחלוקת. זה בהחלט חלק מהטבע שלי להיות זה שבוחש בקלחת, ואני בדרך כלל יכול לערב הומור בכל סיטואציה שאני נקלע אליה. ביום ראשון בלילה נתקלתי בפייסבוק שלי בבשורה שטארגט מבטל את ההתוויה המבוססת על מגדר במחלקות הצעצועים והמצעים לילדים שלו. מיד ידעתי שסוג כזה של החלטה יביא אמריקנים שמרנים טיפוסיים לשפוך תגובות רגשיות בעמוד הפייסבוק של החברה. אחרי שהצצתי לדף התחלתי לצחוק בקול רם, פשוטו כמשמעו, כשאני לבדי מול המחשב. כעבור מספר דקות זה הכה בי – כמה מצחיק יהיה להתחזות לנציג שירות לקוחות לצורך פרודיה חברתית! וזה בדיוק מה שעשיתי, והשאר, היסטוריה. בכנות, זה היה פשוט גדול. קומדיה מושלמת. כל אחד ואחד מהמגיבים האלה סידר לי הרמה לתגובה גדולה".

לדבריו, "כשהתגובות הלכו ונהיו ויראליות, זו הייתה הרגשה פנטסטית! אני נוהג תמיד לפרסם חומרים בפייסבוק שלי, כדי להצחיק ולהעלות חיוך, אבל אני חייב לומר שהסיפור עם הלקוחות של טארגט העלה את ההומור לרמה חדשה לגמרי. למשל, גברת מדהימה אחת סיפרה לי שהיא חולה כרונית והתוודתה שההודעות שלי הפכו את ימיה לנסבלים יותר. אז אני הופך לרגשן ואומר לעצמי – אם אני עוזר למישהו להרגיש שהימים שלו טובים יותר – אין בי חרטה על דבר".

הוא ציין כי בהתחלה הוא עשה את מה שעשה "רק בשביל הכיף, בעבור החברים שלי ובשבילי. האם אני אקטיביסט דיגיטלי? אני לא יודע, אני פשוט אני ואני עושה מה שאני עושה. אם אנשים רוצים לקרוא לי אקטיביסט דיגיטלי, זה בהחלט מגניב".

על אף שהחשבון המזויף של מלגראד הורד פחות מיום לאחר שנפתח, הגיבה טארגט ביום חמישי האחרון באופן משועשע ומקדם-מכירות-באופיו כשפרסמה פוסט עם צילומי בובות טרול בעלות בלוריות צבעוניות ובו נכתב: "זוכרים את הזמנים שבהם טרולים היו מלכי העולם? ובכן, הם חזרו ואפשר להשיג אותם רק בטארגט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים