הסטרימינג הטלוויזיוני של אפל – רק ב-2016

לאחר חודשים של משא ומתן עושה רושם שהמגעים בין תאגידי תקשורת שונים לחברה בנושא שידורי סטרימינג בטלוויזיה הגיעו למבוי סתום, ואספקת השירות החדשני ללקוחות תידחה

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

נראה ששירות הסטרימינג הטלוויזיוני של אפל (Apple), שכה רבים ציפו להפעלתו בשבועות האחרונים, יורד מסדר היום לעת עתה. קשיים במשא ומתן בין אפל לבין ספקיות תוכן טלוויזיוני כמו פוקס (Fox) או CBS הסתיימו בדחיית השקת שירות הטלוויזיה החיה שתוכננה לספטמבר 2016.

לפי דיווח ב-Bloomberg Business, שציטט מקורות עלומי שם שאמונים על תוכניותיה של אפל, החברה עדיין מתכננת להשיק בבכורה בחודש הבא גרסה חדשה ומשופרת של מכשיר הטלוויזיה שלה. על אף שמדובר במכשיר מתקדם, בכל זאת ללא שירות הסטרימינג יזדקקו בעליו למנוי כבלים או לוויין כדי לצפות בתוכניות. המקורות גם דיווחו כי אפל מודה שכיום אין בידיה את רוחב הפס המספיק לצורך הענקת חוויית סטרימינג איכותית מספיק ללקוחות, ושזו הסיבה המרכזית לעיכוב.

מה שמסתמן כבעיה העיקרית בהפעלת שירותי הסטרימינג תוך שיתוף פעולה עם חברת תקשורת בכירה, הוא העלות. אפל, כך נמסר, מתכננת להציע ללקוחות חבילת תוכן מעורבת בעלות של 40 דולר לחודש, הרבה מתחת למחיר הממוצע שמשלמים לקוחות הכבלים או הלווין בארצות הברית כיום. וכך, על אף האינטרס המובהק של חברות התוכן כמו פוקס ו-NBC להיכנס לתחום הסטרימינג תוך שיתוף פעולה עם ענקית כמו אפל, המגעים הגיעו למבוי סתום.

מייקל הו, מנהל הטכנולוגיות הראשי ומייסד שירות ה-TSP של אפל, אמר בתגובה כי אין לו כל ספק שהחברה אכן תכננה להשיק את שירותי הטלוויזיה החיים שלה בחודש הבא וכן שהדחייה אותנטית ומקורה במחויבות של אפל שלא להיכנס לשוק עם שירות שאינו מושלם באיכותו. "כישלון", הוסיף הו, "אינו בא בחשבון מבחינת אפל".

ואכן, בחזית הרשתית מפגינה אפל התקדמות עקבית ורצינות מלאה, כמו זה שהיא מציגה למשל ב-Apple Music – שירות המוזיקה המתקדם והחדש שלה. עושה רושם שגם בכל הקשור לפיתוח תשתית הזרמת הנתונים אפל מחויבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר, עם השקעה של מיליארדי דולרים בפריסה רחבה לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית כולה.

אפל מצפה ללא ספק להשקת שירותי הסטרימינג בטלוויזיה מטעמה ותולה בהם תקוות שישמרו את מכירותיה ואת מעמדה בשוק בזמן שמכירות מוצר הדגל שלה, ה-iPhone, צפויות להיכנס להאטה בשל רוויית שוק הסמארטפונים. עם זאת מכשיר ה-iPhone 6s החדש של החברה יושק, אגב, גם הוא באירוע החגיגי בספטמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים