מנכ"ל ניוז קורפ מבקר את גוגל – ומכנה אותה בשמות

גוגל מסמלת בעיני מנהל התאגיד של רופרט מרדוק תאוות בצע, צנזורה, שלטון של גנבים ועוד כמה מילים לא חיוביות במיוחד

רוברט תומסון, מנכ"ל ניוז קורפ. צילום: אתר משרד החוץ והסחר של אוסטרליה

רבים בירכו על הצעדים הארגוניים שגוגל (Google) הכריזה עליהם בשבוע שעבר, ובראשם הקמת החברה האם אלפבית (Alphabet). אלא שמצד שני, יש מי שהעביר ביקורת על הצעדים הללו וניצל את ההזדמנות "להכניס" לגוגל.

רוברט תומסון, מנכ"ל תאגיד התקשורת ניוז קורפ (News Corp) שבבעלות רופרט מרדוק, טען כי גוגל היא חברה ש-"המילים קניין רוחני לא נמצאות בלקסיקון שלה". הוא התייחס בכך להפצת התוכן שנעשית על ידי החברה, כמו גם על ידי ענקיות אינטרנט אחרות, בהן פייסבוק (Facebook). יצוין שניוז קורפ משמשת כבעלים של יצרני תוכן רבים – אמצעי תקשורת כגון הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), הסאן (Sun) ורשת Sky, כולל רשת החדשות Sky News.

תומסון השתמש בדבריו בכמה מאותיות ה-Alphabet כדי לתאר את גוגל בעיניו. לדבריו, "A זה Avarice (תאוות בצע), B זה Bowdlerize (צנזור), K זה Kleptocracy (שלטון של גנבים), P זה Piracy (פיראטיות) ו-Z זה Zealotry (קנאות, כמו זו של הקנאים מימי בית המקדש השני)".

הוא הוסיף כי "לחברות האלה, גוגל ופייסבוק, יש ערוצי הפצה בעלי עוצמה, ויש מתחזים כמו לינקדאין (LinkedIn), שהיא מרכז של ספאם. אף לא אחת מהן יוצרת תוכן ויש להן עניין מועט לשלם עבורו, אבל הן מפיצות תוכן שיצרו אחרים. הן יטענו שהפצה שכזו היא חלק מהתפקיד הטבעי שלהן כרשתות חברתיות. אני טוען שזאת פעולה לא טבעית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים