שימוש בחסימת מודעות מביא להפסדים של עשרות מיליארדי דולרים

משנת 2009 חל גידול בהיקפי השימוש בתוכנות חסימת מודעות, ואולם זה החל לתפוס תאוצה משמעותית ב-2013 ● כך או כך, מדובר על מגמה שללא ספק מדאיגה בעלי אתרים ומאיימת על רווחיהם

אין עניין, תודה. אילוסטרציה: BigStock

דו"ח שפורסם באחרונה על ידי PageFair ואדובי (Adobe) מצביע על גידול של 41% בשימוש בתוכנות חסימת מודעות (Ad block) בשנה החולפת. בסך הכל השתמשו בחוסמי המודעות השונים 198 מיליון גולשים בחודש, ולמרות שהנתון הנ"ל מייצג בתיאוריה רק 6% מאוכלוסיית האינטרנט העולמית, חסימת המודעות הגדלה והולכת צפויה לעלות לאתרי האינטרנט יותר מ-21.8 מיליארד דולר עד תום 2015 – בשל אובדן הכנסות מפרסומות. ההפסד הצפוי מייצג 14% מסך כל ההכנסות העולמיות בגין פרסום ברשת. עוד צופות PageFair ואדובי כי ההפסדים בגין חסימת המודעות עלולים אף לטפס ל-41.4 מיליארד דולר ב-2016.

משנת 2009 חל גידול בהיקפי השימוש בתוכנות חסימת מודעות, ואולם זה החל לתפוס תאוצה משמעותית ב-2013. דו"ח דומה שסיכם את 2013-2014 הצביע על גידול של 70% בחסימת המודעות, נתון מדהים בהשוואה אפילו ל-41% שעליהם דווח השנה. כך או כך מדובר על מגמה שללא ספק מדאיגה בעלי אתרים ומאיימת על רווחיהם.

PageFair, המספקת מעקב וניתוח הרגלי חסימת מודעות של ציבור הגולשים מזה כשלוש שנים, מצאה כמיליארד שימושים בחסימת מודעות מדי חודש אצל יותר מ-3,000 לקוחותיה. ד"ר ג'וני ריאן מ-PageFair גורס כי מדובר בגידול ויראלי שצפוי לנסוק ולהביא עוד ועוד משתמשים לחסום מודעות, כך שהתופעה הנגיפית תימשך גם בעתיד.

שיעור חסימת המודעות משתנה ממדינה למדינה. בארצות הברית 45 מיליון משתמשים בתוכנות חסימת מודעות מדי חודש, עם גידול מוערך של 48% משנה לשנה. ברחבי אירופה 35% מכלל אוכלוסיית האינטרנט, המונה כ-77 מיליון משתמשים, חוסמים מודעות לפחות פעם בחודש, ואולם דווקא היוונים הם שרשמו את השיעור הגבוה באירופה עם 36.7% ממשתמשי האינטרנט במדינה החוסמים מודעות.

במחקרים קודמים שבוצעו בתחום זה מצאו PageFair ואדובי כי הגולשים שנוטים לעשות שימוש בחוסמי מודעות הם בחורים צעירים בעלי הבנה וידע טכני, ושהשימוש נפוץ יותר במחשבים נייחים. ואולם בחברה סבורים כי חוסמי המודעות יהפכו בעתיד הקרוב לנפוצים בשימוש גם במכשירים הניידים השונים, לרבות מכשירי iPhone ו-iPad.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים