נוקיה: "נחזור לשוק – אם נמצא שותף"

לפי חוזה מכירת חטיבת המובייל של החברה למיקרוסופט, תוכל נוקיה לחזור ולהשתמש בעצמה בשם המותג שלה לא לפני הרבעון הרביעי של 2016 ● מסוגלים להמתין עד אז?

האם נוקיה חוזרת לעניינים? צילום: BigStock

נוקיה (Nokia) שחררה הודעה רשמית המתייחסת לשמועות ולהערכות שהיא מתכוונת לשוב ולייצר טלפונים חכמים. הדובר של החברה, רוברט מורלינו, הסביר בה כי נכון לעכשיו, החברה לא יכולה להתחיל למכור טלפונים עד לרבעון הרביעי של 2016. רק אז, לפי חוזה מכירת חטיבת המובייל של נוקיה למיקרוסופט (Microsoft), תוכל החברה לחזור ולהשתמש בעצמה בשם המותג שלה.

עם זאת, הודה מורלינו שבמידה שהחברה תוכל לחזור לשוק היא תעשה זאת, אבל כדי לעשות זאת היא תזדקק לשותף. הסיבה היא שבמכירת החטיבה 'נוקתה' נוקיה למעשה מכל מה שקשור ליכולת שלה לייצר, לשווק, ולמכור טלפונים. החברה אינה מתכוונת לחזור ולהיות יצרנית אלא להתמקד בתכנון ובעיצוב מכשירים כשאת הייצור, השיווק והתמיכה יצטרך השותף לקחת על עצמו וזאת בהתאם למודל של רישוי המותג.

במידה מסוימת דומה המהלך הזה למה שגוגל (Google) עושה כיום, במיוחד לאחר מכירת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) ללנובו (Lenovo) – היא פעילה בתכנון של מכשירי קו ה-Nexus שנחשבים לשלה, אך הייצור עבורה מתבצע על ידי חברות אחרות, דוגמת LG.

"אם וכאשר נמצא שותף שיוכל לקחת עליו את האחריות המלאה, אנחנו נעבוד עמו כדי להדריך ולעצב טכנולוגיה שתספק את הבידול, כמו שעשינו במקרה של הטאבלט Nokia N1. זו הדרך היחידה בה נוכל לעמוד ברף עבור מכשיר נייד שנהיה גאים שיישא את המותג נוקיה ושאנשים יאהבו לרכוש אותו", כתב מורלינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים