ה-P8 של וואווי "נחת" בישראל

מדובר במכשיר מדור 4, בעל גוף אלומיניום ואפליקציות שלא קיימות במכשירים מתחרים ● החברה סינית מקווה לכבוש עם המכשיר החדש את השוק הישראלי

2,400 שקלים והוא שלכם. Huwaei P8

וואווי (Huwaei) הסינית השיקה אמש (א') בישראל את סמארטפון הדגל שלה, ה-Huawei P8 – מכשיר מדור 4, בעל גוף אלומיניום ואפליקציות שלא קיימות במכשירים מתחרים. החברה אף החליטה להשקיע 15 מיליון שקלים בשיווק בישראל, מתוך מגמה להתברג בשורה הראשונה של המותגים המובילים בארץ בתחום הסלולר, לצד ה-iPhone, ה-Galaxy וה-G4.

ה-Huwaei P8 מגיע עם מסך בגודל 5.2 אינץ' וברזולוציה של  1920 על 1080. הסוללה שלו היא בת 2680 מילי-אמפר והוא נושא את גרסה 5 של אנדרואיד (לוליפופ), העטופה בממשק 3.1Emotion של וואווי. זיכרון העבודה של המכשיר הוא בנפח 3 ג'יגה-בייט וזיכרון האחסון – 16 ג'יגה-בייט, עם חריץ הרחבת זיכרון. המצלמה הקדמית שלו היא בת 8 מגה-פיקסל והאחורית – בת 13 מגה-פיקסל.

כמו כן, כולל המכשיר חיישן RGBW התומך בשלושת צבעי היסוד בתוספת לבן – שמגביר את הבהירות בתאורה גבוהה ומפחית אותה בתאורה חלשה. מצב "במאי" הכלול בטלפון מאפשר ליצור בזמן אמת סרטון וידיאו אחד מארבע מצלמות סמארטפון שונות, ומצב "ציור באור" (Light Painting) מאפשר צילום ארוך זמן למעקב אחר שובלי אור. כן הוא כולל מייצב תמונה אופטי בעל רגישות כפולה מזו של iPhone 6, המאפשר ל-P8 לצלם וידיאו ותמונות באיכות גבוהה, תוך נטרול תזוזות של המצלמה.

עוד כולל המכשיר גימיקים חביבים, בהם אפשרות של חיפוש קולי: ניתן "לקרוא" למכשיר "אבוד" "?Where are you ", והוא יגיב באמצעות הרמקול: "!I'm here" וגם יאיר את המסך, כדי לאפשר לאתר אותו. כמו כן, נקישה כפולה על המסך מאפשרת לקבל תמונת צילום מסך לעריכה ושיתוף מיידי. בנוסף, ציור של עיגול על המסך שומר במהירות את כל התוכן שנמצא בתוך העיגול המסומן כקובץ תמונה.

מחירו של ה-P8 יעמוד על 2,400 שקלים והוא יגיע עם כיסוי מקורי, מגן מסך זכוכית וכרטיס זיכרון בנפח 16 מגה-בייט.

בפעם הראשונה: וואווי אצל המפעילות

עד כה לא נמכרו מכשירי הדגל של וואווי אצל המפעילות הישראליות, אך המכשיר החדש יימכר אצל פרטנר, פלאפון, סלקום ו-HOT, כמו גם ברשתות ובחנויות פרטיות של מוצרי אלקטרוניקה. לפי הערכות, בישראל נמכרים מדי שנה כשלושה מיליון מכשירי סלולר, כך שלחברה יש לאן לשאוף.

וואווי, המוכרת פחות בארץ, היא יצרנית ענק שמחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-46 מיליארד דולר. לחברה יש 16 מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם, כשאחד האסטרטגיים שבהם נמצא בישראל, לאחר שרכשה את Toga Networks מהוד השרון לפני כמה שנים. הנרכשת, העוסקת בפיתוח שבבי תקשורת, היא מרכז פיתוח ראשון בישראל של חברה סינית, אך משום מה, החברה אינה מעוניינת לפרסם זאת. כך או כך, מרכז הפיתוח בישראל לקח חלק נכבד בפיתוח השבב בן שמונה הליבות השוכן במכשיר המושק החדש.

יצוין כי וואווי היא יצרנית תשתיות התקשורת הגדולה ביותר בעולם ואחראית ל-204 רשתות סלולר מדור רביעי. בשנתיים-שלוש האחרונות, שאיפותיה מכוונות לתפוס גם את המקום הראשון בתחום מכשירי הסלולר. כיצרנית סמארטפונים, היא השתחלה לוואקום שהשאירו נוקיה (Nokia) ומוטורולה (Motorola) שנעלמו ובלקברי (Blackberry) המצומצמת, וממוקמת שלישית בגודלה. וואווי אף הכריזה באחרונה שהיא מתכננת להשיק רשת סלולר מהדור החמישי ראשונה מסוגה בעולם ב-2018, בזמן משחקי המונדיאל ברוסיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל ס

    סיני סיני אבל לראשונה נשמע כמי שהולך לקבוע רף חדש. יהיה מענין

אירועים קרובים