המרכז לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן הטמיע ענן פרטי; ההיקף: שני מיליון שקלים

הפרויקט כלל את החלפת כל התשתית הווירטואלית במכון, בכלל זה הטמעת שרתי יבמ שעליהם מותקנות המכונות הווירטואליות של VMware

פרויקט בהיקף שני מיליון שקלים. צילום: אתר המכון

יחידת הIT של המרכז לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן הטמיעו ענן פרטי מבוסס VMware. הפרויקט ארך שלושה חודשים והסתיים באחרונה, והיקפו הכספי עומד על שני מיליון שקלים.

מכון ויצמן הקים את מרכז המחקר הלאומי לרפואה מותאמת אישית בסוף 2013. המרכז משרת את כל קהילת המחקר בישראל בתחום מדעי החיים והביו-רפואה – בהם חוקרים מהאקדמיה, רופאים העוסקים במחקר רפואי במעבדות המרכזים הרפואיים וחוקרים בתעשיית הביו-מד בישראל. מטרתו היא לממש את החזון העתידי של הרפואה, שבו הטיפול מותאם לא רק לריפוי מחלה מסוימת, אלא למאפיינים הגנטיים הייחודיים של כל אדם. הרפואה האישית תהיה מסוגלת, למשל, להתאים טיפול תרופתי לכל מטופל, בהתאם למאפיינים הגנטיים שלו, כך שתושג יעילות רפואית מרבית, תוך גרימת מינימום השפעות לוואי.

המכון עוסק בטכנולוגיות ושיטות מחקר מתקדמות, בין היתר – מערכות ניסוי חדשניות ויעילות, שמאפשרות מחקר רחב היקף של אלפי גנים וחלבונים או חיזוי תגובות לתרופות בזמן קצר מאוד. בראש המרכז עומדת ד"ר ברטה סטרולוביץ', בוגרת המכון, שבעבר כיהנה כסגנית נשיא למחקר בסיסי ב-מרק העולמית.

במסגרת הפרויקט הוקמו כל התשתיות הווירטואליות במכון החדש. הפרויקט כלל הטמעת שרתי יבמ (IBM) שעליהם מותקנות המכונות הווירטואליות של VMware. כך יקבלו אנשי המרכז תמיכה מקיפה ל-IT שלהם, במשך כל שעות היממה ללא השבתות ותקלות, לצד תוצאות טובות יותר בניהול מערך ה-IT שלהם והגברת הגמישות והניידות.

במסגרת הפרויקט הוטמע פתרון vCloud Suite מבית VMware, עבור הקמה וניהול של ענן פרטי. הפתרון כולל יכולות התאוששות מאסון ומספק שירותי אבטחה ורישות מתוגברים לאפליקציות ולתשתית של מרכז המחקר.

לדברי שרון דהן, מנמ"ר המרכז, "הפרויקט עונה לדרישות המורכבות שלנו למהירות וליעילות בגישה למידע לאנשי הארגון ולמשתמשים חיצוניים. אנחנו עומדים בחוד החנית של הפיתוחים הטכנולוגיים העולמיים ובהתאם לכך בוחרים בפתרונות המתקדמים ביותר. הפתרונות שהטמענו עונים על הדרישות הייחודיות שלנו ומבטיחים פעילות רציפה ללא השבתות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים