ארצות הברית: מנהלת בכירה בממשל הפדרלי התפטרה בעקבות זליגת נתונים

קתרין ארצ'ולטה מסרה לנשיא ארצות הברית כי "הדבר הנכון ביותר מבחינתי יהיה לפרוש מתפקידי" ● בממשל הודו כי התיקון של פרצות האבטחה החמורות שהתגלו עשוי להימשך חודשים רבים, ואולי גם שנים

זליגת נתונים עצבנית. אילוסטרציה: BigStock

קתרין ארצ'ולטה, מנהלת הלשכה לניהול כוח אדם (Office of Personnel Management) בממשל הפדרלי של ארצות הברית, הודיעה ביום ו' על התפטרותה בעקבות פרשה חמורה של זליגת נתונים. בעקבות הפרשה הוגדרו נתונים של עשרות מיליוני בני אדם כנתונים בסיכון, ובכלל זה מידע על אנשים שביקשו לקבל סיווג בטחוני.

ככל הנרא,ה מדובר בשני אירועים נפרדים שבשניהם יחד נחשפו נתונים של 22.1 מיליון בני אדם – קרוב לשבעה אחוזים מכלל האוכלוסייה של ארצות הברית. מספר זה הופך את הפרשה לאחת מזליגות הנתונים החמורות מאז ומעולם. הנתונים שנחשפו כוללים מספרי ביטוח לאומי ופרטים אישיים נוספים. בארצות הברית מפנים אצבע מאשימה לסין כמי שאחראית לפרשה, אך בסין טוענים כי זו "האשמה אבסורדית".

לאחר שבקונגרס הושמעו דרישות להדחתה, הודיעה ארצ'ולטה לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי "הדבר הנכון ביותר מבחינתי יהיה לפרוש מתפקידי". כמחליפתה בפועל של ארצ'ולטה מונתה בת' קוברט ממשרד התקציבים של הבית הלבן.

בעקבות הפרשה, הודיעו בממשל הפדרלי, יושמו אמצעים לשיפור האבטחה והוגבל מספרם של המשתמשים שמקבלים הרשאות גישה נרחבות (Privileged users). עם זאת, בממשל הודו כי התיקון של פרצות האבטחה החמורות שהתגלו עשוי להימשך חודשים רבים, ואולי גם שנים.

הרפובליקנים בקונגרס מתחו ביקורת על שהממשל "משרך את רגליו" נוכח ההיקף הגובר של הפריצות למערכות מחשב. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, מסר לעיתונאים כי בממשל פועלים ל"הערכה מהירה" של האמצעים הנחוצים לתגבור האבטחה, מתוך שאיפה להאיץ את קצב השיפור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים