שיוויון בין המינים בפייסבוק

כנראה ולא שמתם לב לאייקונים בפייסבוק המאוד לא תואמים את זמננו, אך מעצבת אחת בחברה בהחלט תהתה על העניין ואף עשתה מעשה

משמאל הגרסה הישנה ומימין החדשה. פייסבוק

אם אי פעם חיפשתם אנשים בפייסבוק (Facebook), בטח לא שמתם לב לאייקון הנמצא לצד שורת החיפוש ובו שתי דמויות נטולות פנים אך משמעותיות יותר ממה שכנראה חשבתם. ואם לא שמתם לב אליהם, בוודאי לא שמתם לב לכך שמדובר בגבר ובאישה, כאשר האישה עומדת מאחורי, ובצילו, של הגבר.

קייטלין ווינר, מנהלת עיצוב בפייסבוק, דווקא לקחה את העניין הזה די ברצינות ומכיוון שהייתה במעמד בו היא יכולה לשנות את המצב, החליטה לקחת את העניינים לידיה ואכן שינתה את האייקון לאישה העומדת בראש ואילו הגבר מאחוריה כשהוא פחות מובהק במראהו, ואפילו במינו – דבר המתבקש כשהזמנים הופכים לכאלה בהם ענייני הגדרות לא דורשים פירוט, ואף לא בהכרח ידועים.

בנוסף, לא רק האישה והגבר קיבלו את הטיפול הראוי אלא גם ההתראות (notifications) ספגו את ידה של ווינר. מסתבר שאנשים מרחבי העולם רצו שהאייקון של ההתראות, הגלובוס, יראה את ביתם שלהם במקום יבשת (אמריקה) אחת כללית לכולם, אז המעצבים הקשיבו, והוסיפו.

כולם ירגישו בבית. פייסבוק

כולם ירגישו בבית. פייסבוק

ייתכן ורק מעט אנשים ישימו לב לשינויים העדינים הללו, אבל הם עדיין חשובים במונחים של קידום השוויון, ולכן לא משנה כמה קטן יהיה הדבר. טיפ!

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים