רשתות דור רביעי בישראל? לא בזמן הקרוב

נראה כי רשתות הדור הרביעי לא יופעלו בישראל גם ברבעון השלישי של השנה ● חברי ועדות הכלכלה והעבודה והרווחה של הכנסת הביעו התנגדות להפעלתן במתכונת הנוכחית

יהיה או לא יהיה? דור רביעי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מתי יהיה לנו בארץ סלולר דור רביעי מלא, כדת וכדין, כמו ברוב מדינות העולם? למרות הבטחת משרד התקשורת שרשתות הדור הרביעי יופעלו בישראל כבר ברבעון השני של השנה – זה לא יקרה, ואולי גם לא ברבעון השלישי.

ראשית, חלוקת התדרים עדיין לא התבצעה, בשל הבחירות והשינויים שהתחוללו במשרד התקשורת. שנית, בדיון משותף שנערך אתמול (ג') בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, בשיתוף ועדת העבודה והרווחה, הביעו הח"כים חשש כי מדיניות שיתוף רשתות הסלולר תוביל להוצאת העובדים של חברות הסלולר לתאגיד חיצוני, להפיכתם לעובדי קבלן ובכך לפגיעה בזכויותיהם ולאובדן הביטחון התעסוקתי שלהם.

מדובר בשיתוף רשתות בין החברות שאושר על ידי משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים, שהתנו את האישור בהקמת חברה עצמאית שתתחזק את הרשת. זאת, במטרה לא לפגוע בתחרות.

נציגת משרד התקשורת, עו"ד ליאת גלזר, הסבירה בדיון כי המשרד רוצה לעודד שיתוף רשתות וחושב שהדרך הנכונה להבטיח שהתחרות בין החברות המשתפות את התשתיות תתקיים לאורך זמן היא באמצעות הקמת גוף נפרד. לדבריה, "בזה הסתיימה אמירתו של המשרד והוא לא קבע את אופן ההעסקה, ואפשר שהעובדים יועסקו בדיוק באותם תנאים. לא משרד התקשורת הוא שגרם להעסקה קבלנית".

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, שהשתתפה בדיון הסבירה כי "שיתוף הרשתות שמשרד התקשורת מעודד, בעיקר זה שבין גולן טלקום וסלקום וזה שבין אקספון לפלאפון, יעביר את עובדי פלאפון וסלקום לחברות קבלן. עובדים עם ותק של 10-20 שנים יעברו להיות עובדי קבלן בתאגיד שאין לו עתיד, והוא יהיה קיים רק כל עוד שיתוף הרשתות יתקיים".

מנהל הרגולציה בסלקום, ניר יוגב, אמר כי הנהלת החברה לא מתנגדת להצעה של העובדים ולא ביקשה להקים תאגיד שלישי. לדבריו, "גם כיום קיים שיתוף רשתות ללא חברה חיצונית ואין כל חשש תחרותי".

בימים האחרונים מביעים עובדי פרטנר וההסתדרות, שמייצגת אותם, התנגדות לתנאי המעבר למיזם המשותף של רשת הדור הרביעי שהקימה החברה יחד עם HOT mobile. יצוין כי 80 עובדי פרטנר, המיועדים לעבור לעבוד בחברה המשותפת, מתנגדים לחתום על החוזים שהוצעו להם. העובדים טוענים כי התנאים פחות טובים מאלה שניתנו לעובדי HOT Mobile כדי שיעברו לחברה המשותפת.

הדיון נחתם באמירה שכל חברי ועדת הכלכלה ו-ועדת העבודה והרווחה, מהקואליציה ומהאופוזיציה, מסכימים שאסור שהמהלך הזה ייצא לפועל, מאחר שהוא יהיה בלתי הפיך. ח"כ כבל ציין כי יפנה באופן מידי, בשיתוף עם יו"ר ועדת העבודה, ח"כ אלי אללוף, לשר התקשורת בדרישה לשנות את הנחיות המשרד בעניין זה לאלתר. ח"כ כבל אף ביקש מח"כ מיכל בירן להכין הצעת חוק שעליה יחתמו כל חברי ועדת הכלכלה ו-ועדת העבודה והרווחה, והבהיר: "אם משרד התקשורת לא יטפל בזה, אנחנו מתחייבים לתקן זאת בחקיקה במהירות".

ח"כ כבל ציין עוד כי הוא מצפה מההסתדרות לפנות להנהלות פלאפון וסלקום ולהבהיר להן שלא לבצע מחטף והוסיף כי ישוחח באופן אישי עם השר אופיר אקוניס, על מנת לגייס אותו לטיפול בעניין. נראה כי החלטה בעניין תהיה אחת ההחלטות הראשונות שיהיה על מנכ"ל משרד התקשורת החדש, שלמה פילבר, לקבל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים