השף שימצא לכם את המתכון המושלם

שף ווטסון הוא למעשה אפליקציית מתכונים מבוססי מחשוב קוגניטיבי, שכוללת 10,000 מתכונים של אתר Bon Appétit ● בנוסף, היא תסייע לאנשים להתמודד עם מגבלות תזונתיות ועדיין לשמור על רמה גבוהה של השראה קולינרית

מי רעב? שף ווטסון

יבמ (IBM) ו-Bon Appétit משתפות פעולה בהשקת אפליקציית ווב חדשה, "שף ווטסון – בישול מבוסס מחשוב קוגניטיבי", שפתוחה לשימושו של כל חובב קולינריה המעונין להרחיב אופקים במטבח. האפליקציה, Chef Watson cognitive computing cooking app, היא אחד מאמצעי ההדגמה המשמשים את יבמ להצגת האופן שבו מסוגלות מערכות מחשוב קוגניטיבי לשפר ולהגביר את היצירתיות האנושית. היא מאפשרת לבשלנים במטבח הביתי, בכל מקום בעולם, לגלות צירופי טעמים בלתי צפויים ולהתמודד עם אתגרי הארוחה הביתית בדרכים חדשות.

האפליקציה, המוצעת לשימוש ללא תשלום, כוללת את מצבור הידע שנולד בתהליך ההכשרה של ווטסון בתחום הבישול, שהתבסס על 10,000 מתכונים הזמינים בבסיס הנתונים של אתר Bon Appétit, בשילוב עם מידע לגבי אופני השימוש במוצרים ובמרכיבים שונים תוך מגוון סגנונות בישול. יבמ שילבה מכלול מידע זה יחד עם הידע הזמין לגבי כימיה של מזון והעדפות טעם אנושיות כמו גם עם היזון חוזר שהתקבל מאנשים שהשתתפו בתוכנית הביתא של האפליקציה החדשה.

מיליארדי צירופי מזון הזמינים עתה בקצות אצבעותיהם של גולשים המשתמשים באפליקציה מאפשרים להציע כלי לשימוש יומיומי במשימת הגילוי של טעמים ייחודיים ובשינוי האופן שבו אנו תופסים את משימות הבישול. מחלות כמו צליאק, אלרגיות או רגישות לסוגי מזונות דוגמת אגוזים או מוצרי חלב, יחד עם העדפות הקשורות לסגנון חיים, אם זה צמחונות או טבעונות, עלולות לתסכל את מי שמבקש לבנות מטבח יצירתי. שף ווטסון יכול לסייע לאנשים להתמודד עם מגבלות תזונתיות באמצעות בקשה לאי הכללת רכיבים מסויימים במתכון, ועדיין לשמור על רמה גבוהה של השראה קולינרית.

יכולותיו הייחודיות של ווטסון, לגלות דפוסים והקשרים נסתרים במסגרת מאגרי נתונים בפורמט בלתי מובנה, מספקות נקודת זינוק לבחינת מנות וטעמים שלא נוסו בעבר. כמערכת מחשוב, ווטסון אינו חשוף לפיק הברכיים האנושי ולמחסומים רגשיים לגבי שילוב טעמים או סגנונות בישול. הוא מנתב נתונים ואפשרויות על מנת להציג תוצאה סופית יצירתית לא פחות מזו של שף אנושי בעל מעוף.

תהליך השימוש באפליקציה החדשה כולל, בין השאר, אפשרות להגדיר רכיב אחד אותו מבקשים לשלב במנה ולתת לווטסון להציע רכיבים אחרים על בסיס ניתוח אנליטי החוזה כי השילוב יניב תוצאה טעימה לחיך. ווטסון אף מצביע על הכמויות המומלצות של כל רכיב ותהליכי ההכנה המומלצים ומאפשר למבשלים לנסות את הצעותיו, לשפר אותם, וליישמם עד להגשה הסופית לסועדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים