קהילת ההיי-טק: הוראת החינוך הטכנולוגי לא מותאמת ל-"דור המסכים" – ויש לשנותה

סקר שנערך על ידי חטיבת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים, בשיתוף עם Fourier Education, מצא כי קהילת ההיי-טק חלוקה בדעתה לגבי השינוי ברמת לימודי המדעים והטכנולוגיה, אבל מסכימה כי צריך לבצע בה רפורמה מרחיקת לכת

סטודנטים למדעים ולטכנולוגיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

כ-90% מקהילת ההיי-טק סבורים ששיטות ההוראה בחינוך הטכנולוגי לא מותאמות לעידן החדש, וכי על משרד החינוך להתאים אותה לדור התלמידים הנוכחי, הוא "דור המסכים".

הדברים עולים מסקר שנערך באחרונה על ידי חטיבת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים וחברת Fourier Education. בסקר השתתפו כ-600 מנהלים מקהילת ההיי-טק, שנתבקשו לחוות את דעתם על רמת לימודי המדעים והטכנולוגיה במערכת החינוך בארץ.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר מראה כי 34% סבורים שמשרד החינוך לא עשה מאומה בארבע השנים האחרונות לקידום החינוך הטכנולוגי. מבין אלה שסבורים כי הוא עשה משהו, 55% השיבו שרמת הלימודים השתפרה בשנים האחרונות, לעומת 45% שסבורים כי היא ירדה.

מעל למחצית מהנשאלים (56%) ציינו כי הם מעודדים את ילדיהם ללמוד מדעים. זאת, לעומת 29% שהשיבו שהם לא מתערבים בשיקולי הבחירה שלהם.

קן צוויבל, מנכ"ל Fourier Education, אמר כי "ריכוז משאבים רבים בלימודי המדעים והטכנולוגיה לשכבות הגיל הצעירות הוכיח זה מכבר כי מספר התלמידים שיבחרו בלימודים אלה בחטיבות העליונות יהיה גבוה בהרבה. חשוב מאוד להטמיע במערכת החינוך טכנולוגיות מתקדמות ללימודי המדעים והטכנולוגיה, כולל שימוש באמצעים מתקדמים כגון טאבלטים עם חיישנים שונים ואפליקציות מולטימדיה, המשלבות לימוד מדעים עם הפעלות משחק שונות, שגורמות לתלמידים להתחבר לעולם המדע – ובהמשך לעיסוק במחקר מדעי".

Fourier Education, שיושבת בראש העין, פיתחה את הטאבלט החינוכי איינשטיין, שנועד לסייע לתלמידים במגוון גילאים לבצע ניסויי מעבדה. הטבאלט כולל חיישנים מובנים למדידות שונות, המופעלים באמצעות אפליקציה מתאימה. החברה פועלת בעשרות מדינות ברחבי העולם והיא עושה מאמצים להחדיר את איינשטיין גם למערכת החינוך הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים